Google Analytics bied de mogelijkheid om naast het bijhouden van statistieken ook de conversies bij te houden in jouw webwinkel.
Stel een bezoeker klikt op een advertentie de vraag is dan of deze bezoeker ook iets besteld. Dit is natuurlijk interessant om te weten of je de investering terugverdient (ROI).
Dit kan je niet met de standaard Google Analytics code doen om statistieken te genereren. Hiervoor moet je conversies instellen in je AdWords account.
Lees meer over het instellen van conversies
Lees meer over testen van conversie codes en het oplossen van problemen
Nadat je dit hebt gedaan krijg je een stukje code net zoals je die ook hebt gekregen toen je de website bij Google Analytics had aangemeld.
Deze code moet je toevoegen aan de laatste pagina in je bestelproces, meestal een bedankpagina.
In WordPress kan je dat doen via het onderstaande script:
/** * Add Google javascript only to the checkout page to count conversions. */ add_action( 'woocommerce_thankyou', 'custom_add_googlecode'); function custom_add_googlecode() { $jsCode = 'JOUW GOOLGE CONVERSIE CODE'; echo $jsCode; }