Probleem:
Het installeren van een of meerdere Windows updates lukt niet, zowel handmatig als automatisch tijdens het afsluiten van de computer. Als foutcode wordt 80070308 gegeven voor de oorzaak van het probleem.
Oplossing 1:
Stap 1:
Reset de Windows Update Components
Stap 2:
Hernoem de map SoftwareDistribution. Hierin worden alle update bestanden gedownload/bewaard en dus ook mogelijke corrupte downloads.
Open hiervoor een Commandprompt als Administrator (rechter muisknop op programma, uitvoeren als Administrator).
Typ vervolgens de onderstaande commando’s over:
Net stop wuauserv
cd %systemroot%
Ren SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
Net start wuauserv
Herstart de computer en installeer de update handmatig opnieuw.
Oplossing 2, als oplossing 1 niet werkt:
Dit betreft het aanpassen van het register, een verkeerde wijziging kan ervoor zorgen dat de computer helemaal niet meer werkt. Het wordt daarom geadviseerd een Systeemherstelpunt aan te maken.
Voer de onderstaande stappen uit:
1. Open Regedit
2. Ga naar HKLM\Components
3. Verwijder of hernoem REG_DWORD “pendingrequired=1”
4. Herstart de computer en installeer de update handmatig opnieuw.
Bron: kissko op answers.microsoft.com
Oplossing getest op:
Windows 7, 64 bit.
Beste Tim,
Naar aanleiding van een foutmelding bij Windows Update kwam ik via mijn zoekmachine bij jou uit. De tweede oplossing was voor mij de oplossing.
Ik wil je daarom hartelijk bedanken voor je suggestie.
Met vriendelijke groet,
Jan Swart
Ook ik kwam ik via mijn zoekmachine bij jou uit. Heb echt alles wat via google te vinden was geprobeerd, al maanden lang…tot ik de zoekvraag veranderde en jouw pagina tegenkwam. De tweede oplossing was voor mij de oplossing.
Ik wil je daarom hartelijk bedanken.
Bedankt.
Fijn dat je het probleem op hebt kunnen lossen met een van de oplossingen.
Ik heb hier ook aardig mee geworsteld. Via Findweb was windows 7 aardig geïnfecteerd geraakt en kennelijk ook windows update. Fixit van microsoft werkte voor geen meter, ook niet de agressieve versie. En dan is daar Tim de Hoog als reddende engel. Ik moest overigens beide oplossingen toepassen. Waarom staat dit niet op de website van Microsoft?
Hoi André,
Bedankt voor je compliment en super dat je het probleem op hebt kunnen lossen.
Deze oplossing heb ik van het Engelse forum van Microsoft, zie bron onderaan het bericht. Het klopt dat je deze oplossing verder niet op een van de pagina’s vindt op de website van Microsoft zelf.
Gr, Tim
Hoi Tim,
Mag ik je bedanken. Ook voor mij was dit na een half jaar de oplossing.
Gr. Nanet
Beste Nanet,
Bedankt voor je reactie. Fijn dat het probleem door een van deze oplossingen is opgelost.
Gr, Tim
Hallo hier met Sjaak, naar aanleiding van een foutmelding bij Windows Update kwam ik hier uit. De tweede oplossing was voor mij de juiste oplossing!!
Hartelijk dank.
Groeten Sjaak Rongen
IK heb een probleem dat het typen van de letters plotseling niet lekker meer loopt. Er missen letters die ik typ en het gaat traag.
Ik heb alles al opgeschoond maar niets lijkt te helpen.
Zijn er nog tips
Beste Michal,
Stuur even een e-mail via het contactformulier met de onderstaande gegevens. Dan kan ik je beter helpen anders wordt het maar gokken.
1. Welk besturingssysteem
2. In welk programma doet het probleem zich voor
Gr, Tim
Windows 7
En het typen gaat in alle programma’s slecht.
CC cleaner al gedaan, updates gedaan, maar niets helpt.Jij nog tips? Vast bedankt
Probeer de volgende oplossingen eens:
1. Als je een USB muis/toetsenbord hebt sluit deze dan aan op een andere poort van je computer, bijvoorbeeld aan de voorkant.
2. Als je opstart in de veilig modus, heb je er dan ook last van?
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/start-computer-safe-mode#start-computer-safe-mode=windows-7
3. Werk de drivers van je grafische kaart bij door naar de website van de fabrikant te gaan. Bijvoorbeeld Nvidia/AMD ATI.
Ik ben nog maar net begonnen en klik op stap 1 en zie : Deze pagina kan niet worden weergegeven. Daarme is dan een einde gekomen aan dit stappenplan.
Bedankt voor de feedback.
Heb de link aangepast zodat deze weer werkt.
Beste Tim.
Ook ik kwam ik via mijn zoekmachine bij jou uit. Heb echt alles wat via google te vinden was geprobeerd, al maanden lang. Plotseling kwam ik op je site en las
de stappen.De tweede oplossing was voor mij de oplossing. Super eindelijk na maanden ellende.
Ik wil je daarom hartelijk bedanken.
ik zit nu met het zelfde probleem maar dan op windows vista. heb je daar misschien ook een oplossing voor.
Beste Hans,
Heb je zojuist via e-mail een mogelijke oplossing gestuurd.
Gr, Tim
Dag allemaal,
Ook voor mij was optie 2 de oplossing! Geweldig. Nog simpel ook.
greets Wes