Onderstaand probleem kan mogelijk ook bij andere beveiligingsprogramma’s voorkomen met dezelfde symptomen.
Probleem:
Nadat Avast Antivirus geïnstalleerd is, als tweede antivirus programma, moet er opnieuw opgestart worden om de wijzigingen volledig door te voeren. Na het opnieuw opstarten werkt het toetsenbord niet meer waardoor bijvoorbeeld het invullen van het account wachtwoord niet mogelijk is.
Oplossing a:
Controleer of het toetsenbord werkt door het toetsenbord op een andere computer of laptop aan te sluiten.
Oplossing b:
Maak het toetsenbord los van de computer. Start de computer op en stop het toetsenbord in een “andere” vrije USB poort. Wacht vervolgens enkele minuten en controleer of het toetsenbord weer werkt.
Oplossing c:
Zet de Windows installatie terug naar het moment waarop Avast Antivirus nog niet geïnstalleerd was.
Hiervoor kan je gebruik maken van Windows systeemherstel door tijdens het opstarten van de computer verschillende malen achter elkaar op F11 te drukken zodat Windows systeemherstel wordt gestart.
Mocht dit niet meer werken dan kan je een Windows DVD gebruiken. Deze dvd moet wel gelijk zijn aan je geïnstalleerde Windows versie en je computer moet booten (opstarten) van DVD voordat de computer boot vanaf harde schijf. Dit kan je in het BIOS van je computer instellen.
Oplossing c getest op:
Windows 8.1 met McAfee en daarna Avast Antivirus geïnstalleerd.