Zoals iedere inwoner van Nederland mag ik natuurlijk ook jaarlijks de Belastingaangifte doen. Dit jaar kon dat via internet wat al een hele stap vooruit is!
Toch had ik nog twee vragen en als je vragen hebt kan je de Belastingdienst bellen. Misschien dat ze in 2016 de optie e-mail toe kunnen voegen. Soms heb je namelijk vragen waar je niet direct antwoord op hoeft te hebben.
Hoe dan ook het was ongeveer 19:50 uur en ze werken tot 20:00 bij de Belastingdienst dus ik ging bellen.
“Welkom bij de Belastingdienst, er volgen nu drie keuzes”
Ik luister de keuzes af en kies de juiste optie
“Wist u dat u ook…..” niet echt relevante informatie
“Er volgen nu drie keuzes”
Wederom luister ik de opties af en kies de juiste optie
“Op Belastingdienst.nl…”
“Er volgen nu drie keuzes”
Het derde menu, wederom kies ik een optie en nu werd het stil
“Het is op dit moment erg druk waardoor de wachttijd langer is dan normaal”
“De verbinding wordt nu verbroken”
Drie keuzemenu’s verder werd dus de verbinding verbroken. Is niet echt klantvriendelijk. Volgende dag nogmaals gebeld en toen een medewerker mijn ervaring vertelt. Die vond dit heel vervelend maar gaf aan dat pas aan het einde van de keuzemenu’s bekend is naar welke afdeling je doorgestuurd moet worden. Dit leek me een eerlijk antwoord.
Ik gaf aan dat het nog voor sluitingstijd was dat ik belde waarop de medewerker aangaf dat ze voor het doorschakelen kijken hoeveel er in de wachtrij staan en hoelang het zou duren om die wachtenden te helpen. In dit geval was ik teveel en werd de verbinding verbroken.
De tweede keer dat ik belde zijn mijn vragen naar volle tevredenheid beantwoord, dat mag ook gezegd worden.