Probleem:
Paint Shop Pro toont geen afbeeldingen of tubes meer in het Beheren scherm. Het programma geeft aan dat er 0 bestanden zijn gevonden. Als de map via Deze computer wordt bekeken dan zitten er wel bestanden in.
Oplossing:
Het programma houd een bestand bij waar alle afbeeldingen opgeslagen zijn, een soort database. Hierdoor kunnen afbeeldingen sneller opgezocht en getoond worden tijdens gebruik. Dit bestand kan beschadigd raken waardoor het programma denkt dat er geen bestanden meer zijn. Door dit bestand te hernoemen zal het bestand opnieuw aangemaakt worden en zal de melding verdwijnen.
- Sluit “Paint Shop Pro”
- Open “Deze Computer”
- Ga naar “C:\Users\<< gebruikersnaam >>\AppData\Local\Corel PaintShop Pro\17.0\Database”
- Hernoem het bestand “imagedb.db” naar “imagedb.db.tmp”
- Start “Paint Shop Pro” weer op (dit duurt de eerste keer wat langer)
Afhankelijk van de geïnstalleerde versie kan je een ander nummer dan 17.0 aantreffen.
De mappen in stap 3 kunnen standaard verborgen zijn omdat ze systeembestanden bevatten. Google op “Windows verborgen bestanden tonen” om lezen hoe deze zichtbaar gemaakt kunnen worden.
Oplossing getest op:
Windows 7 met Paint Shop Pro X7