Probleem:
Het e-mailprogramma toont tijdens het opstarten en na het verzenden van een e-mail telkens een foutmelding dat een bericht niet verstuurd kan worden.
De redenen hiervoor kunnen zijn:
- Foutief e-mailadres of e-mailadres dat niet bestaat
- Teveel bijlagen en daardoor te groot
- Teveel ontvangers
- Bestanden die onveilig zijn
Het e-mailprogramma zal iedere keer weer proberen de berichten te versturen net zolang tot het lukt.
Oplossing:
De e-mail zal nooit verstuurd worden, maar zonder zelf actie te ondernemen zal het probleem niet weggaan. Nieuwe e-mails zullen in de meeste gevallen wel verstuurd worden. Toch wordt iedere keer weer de foutmelding getoond wat vervelend is.
Standaard als je een e-mail verstuurd komt deze eerst in Postvak Uit. Zodra de e-mail is verstuurd wordt deze verplaatst naar Verzonden Items. Zolang een van de bovengenoemde redenen het geval is zal het bericht in Postvak Uit blijven staan.
- Wacht tot dat alle e-mailberichten binnengehaald/verstuurd zijn
- Zoek Postvak uit op en verwijder de e-mails die niet verstuurd kunnen worden
- Herstart je e-mailprogramma
Oplossing getest op:
Windows Vista met Windows Mail en Windows 8.1 met Windows Live Mail