E-mailprogamma toont foutmelding tijdens versturen

Probleem:
Het e-mailprogramma toont tijdens het opstarten en na het verzenden van een e-mail telkens een foutmelding dat een bericht niet verstuurd kan worden.

De redenen hiervoor kunnen zijn:

  • Foutief e-mailadres of e-mailadres dat niet bestaat
  • Teveel bijlagen en daardoor te groot
  • Teveel ontvangers
  • Bestanden die onveilig zijn

Het e-mailprogramma zal iedere keer weer proberen de berichten te versturen net zolang tot het lukt.

Oplossing:
De e-mail zal nooit verstuurd worden, maar zonder zelf actie te ondernemen zal het probleem niet weggaan. Nieuwe e-mails zullen in de meeste gevallen wel verstuurd worden. Toch wordt iedere keer weer de foutmelding getoond wat vervelend is.

Standaard als je een e-mail verstuurd komt deze eerst in Postvak Uit. Zodra de e-mail is verstuurd wordt deze verplaatst naar Verzonden Items. Zolang een van de bovengenoemde redenen het geval is zal het bericht in Postvak Uit blijven staan.

  1. Wacht tot dat alle e-mailberichten binnengehaald/verstuurd zijn
  2. Zoek Postvak uit op en verwijder de e-mails die niet verstuurd kunnen worden
  3. Herstart je e-mailprogramma

Oplossing getest op:
Windows Vista met Windows Mail en Windows 8.1 met Windows Live Mail

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.