Probleem:
In Mozilla Thunderbird lukt het niet meer om e-mailberichten te verwijderen zodat ze verplaatst worden naar de prullenbak. Deze map bestaat zelfs niet meer in de lijst met mappen aan de linkerkant. Het e-mailbericht selecteren en op verwijderen klikken zorgt ervoor dat het e-mailbericht gewoon blijft staan.
In deze omschrijving wordt de prullenbak map als voorbeeld gebruikt, maar dezelfde oplossing werkt ook voor bijvoorbeeld de concepten map.
Oplossing:
Iedere map binnen Thunderbird heeft op de harde schijf een eigen bestand. Dit bestand is beschadigd en zorgt ervoor dat de prullenbak niet meer zichtbaar is. De oplossing is om het bestand te hernoemen zodat Thunderbird het opnieuw zal genereren. E-mailberichten worden in een losse map bewaard als losse bestanden.
- Start Thunderbird op
- Zie je bovenin niet de balk met “Bestand”, “Bewerken” staan druk dan op het toetsenbord de ALT toets in
- Klik op de optie “Help” en vervolgens op “Probleemoplossingsinformatie”
- Onder “Toepassingsbasics” zie je de knop “Map tonen” staan, klik hierop
- Verkenner wordt nu geopend en je ziet verschillende mappen en bestanden staan
- Sluit Thunderbird af
- Maak je gebruik van “imap” om je e-mail te downloaden klik dan op de map “ImapMail”
- Maak je gebruik van “pop” klik dan op de map “Mail”
- Klik nu op de map van het profiel waar de “prullenbak” niet meer werkt
- Bestandsnamen worden getoond in het Engels, dus “prullenbak” wordt “trash”
- Verplaats het bestand “trash.msf” naar een andere locatie, bijvoorbeeld het bureaublad
- Start Thunderbird weer op en de map “prullenbak” is er weer
Oplossing getest op:
Windows Vista met Mozilla Thunderbird, prullenbak map was verdwenen
de hele inbox is weg bij Thunderbird en alle mappen die links stonden ik krijg berichten binnen en kan ze versturen maar alle mails die er op stonden zijn weg
Heb je niet het mappenvenster verborgen aan de linkerkant. Dit kan je controleren via Beeld > Vormgeving > Mappenvenster.
Heeft jouw antivirus pakket misschien een virus gedetecteerd de afgelopen dagen en heb je die verwijderd? Het kan voorkomen dat hij dan alle e-mails verwijderd heeft.
het is al gelukt bij accountinstellingen stond het op iets verkeerd en niet op localfolders. maar mijn volgende probleem is dat de prullenbak er niet is en ik heb geen thunderbird maar seamonkey. ik heb het geprobeerd om het te doen wat hier boven staat maar er was bij mij niet eens een trash.msf ,wat moet ik doen.
Heb je een e-mailadres ingesteld binnen Seamonkey of meerdere?
Staan je verwijderde berichten niet onder Lokale mappen? Deze vind je helemaal onderaan de mappenlijst.
ik ga eerst naar verkenner dan maar de map ImapMail klik er op, maar trash staat er niet bij.
Hoe los ik dit op in win 10.
Groetjes Rien
In de map ImapMail vind je nog een map met de profielnaam zoals imap.domeinnaam.nl. Klik hier op en je ziet een aantal mappen en bestanden. Zie je het trash bestand niet? Klik dan op de map INBOX.sdb.