KPN belt terug op de afgesproken dag

kpn_logoBij mijn eigen atletiekvereniging A.T.V. Scorpio ben ik vrijwillig verantwoordelijk voor de complete IT infrastructuur. De afgelopen maanden heb ik vaak de vraag gekregen of er ook televisie gekeken kan worden in de kantine.

5 augustus, eerste gesprek met KPN
Op woensdag 5 augustus besluit ik uit te zoeken of het mogelijk is. Ongeveer een jaar geleden waren we al overgestapt maar toen was de bereikbaarheid van de vereniging bij de ene medewerker wel een probleem en bij de andere niet.

Na bellen van het gratis nummer (pluspunt) wordt ik binnen enkele minuten al te woord gestaan door een enthousiaste mevrouw die zich voorstelt als Talia (misschien dat ik je naam verkeerd schrijf bij deze alvast mijn excuses). Ik vertel dat ik het abonnement wil uitbreiden met televisie en vraag of dat mogelijk is. “Dit is mogelijk” zegt ze. Je moet dan wel overstappen op een ander abonnement. Iets te hard maak ik een slikkend geluid want overstappen gaat niet altijd goed. Zij hoorde dit ook en zei snel “Dit is puur administratief hoor.”.

Het blijkt € 2,75 euro per maand te kosten. “De kosten zijn het niet” is mijn reactie maar ik leg haar uit dat ik het aan het bestuur moet voorleggen. Ze begrijpt het en stelt  voor dat zij terugbelt (wederom pluspunt). Ik ga akkoord met het voorstel om een week later om 19:00 teruggebeld te worden.

13 augustus, tweede gesprek met KPN
Laatste keer dat KPN beloofde terug te bellen deden ze het niet. Vol verwachting kijk ik op mijn horloge. Jawel hoor, om 19:00 gaat de telefoon (derde pluspunt). Het is dezelfde vriendelijke mevrouw als de vorige keer. Ik vertel haar dat het bestuur akkoord heeft gegeven. Binnen enkele minuten is de bestelling geplaatst en legt ze uit wanneer de HD ontvanger bezorgd wordt en wanneer het TV signaal beschikbaar is. Ze vraagt nog of ik behoefte heb aan een monteur. Ik leg haar uit dat ik zelf IT’er ben van beroep. “Dan komt u er vast zelf aan uit!” zegt ze enthousiast.

Conclusie:
Er wordt vaak gezegd dat de helpdesk van KPN slecht is. Mensen worden slecht geholpen, afspraken worden niet nagekomen, wachtrij duurt lang en ga zo maar door. Ik vond dit een positieve ervaring en ben goed geholpen. Dat mag ook gezegd worden.
Zo nu nog een weekje wachten en dan kunnen we een goeie film kijken na het trainen!

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.