Prettig gesprek met Essent zonder iets te kopen :)

Logo van Essent.Van de week werd ik door een medewerker van Essent gebeld. De vriendelijke medewerker vertelde dat hij alle “ex klanten” van Essent aan het benaderen was. Nou is “ex” niet echt het juiste woord, doet me eerder denken aan “ex-vriend” en zo, maar goed ik dacht vriendelijk blijven.

De medewerker gaf aan dat hij werkt op een speciaal opgerichte afdeling om “ex klanten” terug te halen. Hij mocht kortingen geven die niet op de website of via de reguliere klantenservice aangeboden werden. Mijn interesse was dus gewekt :).

Hij vroeg of hij mij een aanbod kon doen voor 2016 en bij welke leverancier ik nu klant was. NLE was mijn antwoord aangevuld met de mededeling dat ik al een contract voor 2016 had. Hij klonk wat verbaasd en vroeg zeer beleefd of hij mocht weten bij wie. Nou dat is geen geheim was mijn reactie, bij jullie concurrent Eneco.

Weet u uw maandbedrag? Nee dat weet ik nog niet. Ik adviseer u dan toch maar bij Eneco te blijven voor 2016. Zonder maandbedrag kan ik namelijk geen goed aanbod doen. Jij werkt bij een speciaal opgerichte afdeling om ex klanten terug te halen en je geeft het al na 5 minuten op? Nou ik wil het wel proberen maar denk niet dat het gaat zegt de medewerker.

Vol nieuwe moed wordt er een poging gedaan. Wat zijn uw jaarlijkse vaste kosten bij Eneco. Dat is € 83,00. Essent rekent normaal € 84,00 maar ik mag u 50% korting geven. Dus dan betaald u maar € 42,00. Kijk nu komen we ergens geef ik aan.

Maar welke tarieven heeft Essent voor gas en stroom vraag ik. De medewerker geeft de tarieven en ik vul ze in mijn Excel blad in dat de prijzen vergelijkt. Blijkt dat Essent voor beiden producten een hogere eenheidsprijs rekent. Onder aan de streep is de winst ten opzichte van Eneco minimaal zegt de medewerker. Nogmaals adviseer ik u gewoon bij Eneco te blijven.

Ik geef aan dat ik nooit voor minder dan € 50,00 winst over ga stappen naar een andere leverancier. De medewerker begrijpt dit helemaal. Jammer dat je niets hebt kunnen verkopen aan mij maar toch leuk dat je het geprobeerd hebt. Misschien dat ik u in 2016 een beter aanbod kan doen. Dat mag zeker en hiermee wordt het gesprek afgesloten.

Dit vond ik een zeer prettig gesprek, de medewerker bleef vriendelijk en niet opdringerig en verdient daarom ook alle complimenten. Dit ten opzichte van een gesprek met een NLE medewerker die mij aan het einde van het telefoongesprek vroeg of ik bij het invullen van de evaluatie een 8 of hoger wilde geven.

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.