Outlook kan .ost bestand niet openen na Office upgrade

6 januari 2016 om 08:05

Outlook kan .ost bestand niet openen na Office upgrade.Probleem:
Na het installeren van Office 2016 (maakt deel uit van Office365 abonnement) als upgrade van Office 2013 kan Outlook het .pst / .ost bestand niet meer openen. Zonder dit bestand kan Outlook niet functioneren en zal dus ook niet opstarten.

De oplossing die Outlook zelf geeft is om de computer opnieuw op te starten maar dit lost het probleem niet op. Als het programma wel een keer wilt opstarten dan loopt het programma tijdens gebruik vanzelf vast en wordt het opnieuw opgestart.

Oplossing:
Tijdens het installeren van Office 2016 wordt er geen upgrade uitgevoerd maar installeert Office 2016 zich naast de vorige versie. Je houd zou dus twee versies van alle Office programma’s zoals Outlook en Word.

De oplossing voor dit probleem is om “alle” Office pakketten te verwijderen, opnieuw op te starten en vervolgens Office 2016 opnieuw te installeren. Log in met je Microsoft account op Microsoft Online Services om Office 2016 opnieuw te downloaden.

Houd er bij opnieuw installeren rekening mee dat je een licentiesleutel of Microsoft account nodig hebt om gebruik te kunnen maken van de programma’s.

In mijn geval hoefde ik Outlook niet opnieuw in te stellen en werd mijn .ost bestand meteen correct ingelezen.

Oplossing getest op:
Windows 10, Office 2016 Professional 64 bit Engels versie

Tweet about this on TwitterGoogle+Share on FacebookPrint this page