Printer blijft hetzelfde afdrukken en stopt niet

18 maart 2016 om 23:16

Probleem:
Onlangs vroeg een kennis of ik langs wilde komen omdat hij niet meer kon afdrukken. Het ging om een HP Laserjet die draadloos verbonden was. In het overzicht van Printers in het Configuratiescherm bleek dezelfde printer drie keer geïnstalleerd te zijn. De printer waarop afgedrukt werd stond als standaard ingesteld maar wilde verbinding maken via een USB kabel.

Ik heb de juiste printer als standaardprinter ingesteld en de overige printers verwijderd om verwarring in de toekomst te voorkomen. Tijdens het afdrukken van een testdocument deed de printer weer wat hij moest doen maar bleef hij continue het testdocument afdrukken.

Als eerste gecontroleerd of ik niet in Word aangegeven had dat ik meer dan 1 keer hetzelfde wilde afdrukken maar dat was niet zo. Hetzelfde heb ik gecontroleerd bij de specifieke printer instellingen in het Configuratiescherm.

Oplossing:
De gemakkelijkste oplossing die werkt is om de printer te verwijderen in het Configuratiescherm. Dit doe je door met je rechter muisknop op de printer te klikken en te kiezen voor “Verwijderen”. Start hierna de computer opnieuw op en installeer de printer opnieuw via het Configuratiescherm.

Maak je gebruik van een HP printer dan kan je de printer ook opnieuw installeren via onderstaand stappenplan:

  1. Klik met de linker muisknop onderin op de Start knop
  2. Klik met de linker muisknop op Alle programma’s
  3. Klik met de linker muisknop op HP of Hewlett Packard
  4. Klik met de linker muisknop op de map met naam van de printer
  5. Klik met de linker muisknop op Apparaat toevoegen of Printer installeren
  6. Volg de stappen op het scherm en hierna is de printer weer geïnstalleerd

Voor stap 5 geldt dat de optie anders kan heten, dat verschilt per printer.

Oplossing getest op:
Windows 7 met HP LaserJet printer

Tweet about this on TwitterGoogle+Share on FacebookPrint this page