Rituals winkel klantvriendelijker dan de webshop

Rituals logo.Vorig weekend was ik naar de Rituals winkel in Breda geweest. We gingen daar naartoe om een cadeautje voor mijn ouders voor eerste Paasdag te kopen. Nadat we even rondgekeken hadden werden we door een medewerkster aangesproken of we zin hadden in koffie of thee.

Met een paar cadeaus in mijn hand liepen we door de winkel. Al snel kwam er een medewerkster aan met een rieten mandje met de vraag “Wilt u misschien een mandje voor uw spullen?”. Natuurlijk was het de bedoeling dat ik het rieten mandje aannam, maar ik heb de producten die ik vast had erin gelegd en wees naar nog een aantal waar ik vragen over had. De medewerkster hield het mandje vast en bij de kassa werd alles netjes ingepakt. Aangezien ik boven het bedrag van 45 euro kwam mocht ik ook nog een geschenkset uitkiezen.

Deze luxe ervaring is stukken beter dan die met de Rituals webshop begin dit jaar tijdens een uitverkoop. De webshop bood producten met 20 procent korting aan en vol enthousiasme had ik een winkelwagen met 7 producten gevuld. In de bevestiging werd al aangegeven dat verwerken langer zou duren door de drukte. Dit vond ik geen probleem en ze werden ook ruim een week later bezorgd.

Advertentie:

Voordat de bestelling er was kreeg ik al een e-mail dat de bestelling niet volledig zou zijn. Van de 7 producten werden er maar 2 geleverd omdat de rest niet op voorraad was en ook niet meer geleverd kon worden. Het bedrag zou gecrediteerd worden. Als klant had ik nog niet eens de keuze om te reageren of een voorkeur uit te spreken. Twee dagen later kreeg ik de grote doos met teveel verpakkingsmateriaal binnen met maar 2 producten.

Ik heb na ontvangst van de producten een e-mail gestuurd en daarin mijn onvrede geuit dat ik geen keuze kreeg als klant omdat producten er niet meer waren. Ook gaf ik aan dat ik het vreemd vond dat producten al zo snel uitverkocht waren. De webshop gaf immers een positieve voorraad aan. Op deze e-mail heb ik nooit een reactie gehad.

Op een later moment toch nog maar eens gebeld met Rituals omdat het terugbetalen nog al lang duurde. Tevens aangegeven dat ik geen reactie had gehad op mijn e-mail en dat ik dit een slechte ervaring vond. Mijn melding werd genoteerd en overgedragen aan een leidinggevende die een aantal dagen later voorstelde om ook de twee geleverde producten te crediteren.

Na een paar weken kreeg ik het eerste bedrag terug op mijn bankrekening. Als goedmakertje mocht ik bij mijn volgende bestelling een actiecode invullen voor een gratis product. Op deze e-mail heb ik gereageerd dat ik dit een slecht gebaar vond aangezien ik als klant eerst iets moest bestellen.

Op 26 maart kreeg ik het tweede bedrag terug van de producten die ik wel had ontvangen. De bestelling had ik geplaatst op 6 januari. Het grappige is dat als je bij Rituals iets besteld je met Ideal moet betalen dus zij hebben direct hun geld.

Deze week ontving ik weer een e-mail met de tekst dat ze het vervelend vonden dat het langer had geduurd dan normaal. Toch kreeg ik weer een actiecode voor mijn volgende bestelling om een gratis product aan mijn winkelwagen toe te voegen. Ik heb gereageerd dat ik dit een verkapte manier vond om sales te genereren. De juiste manier was om het gratis product direct toe te sturen.

Tot op heden nog geen reactie gehad.

Advertentie:

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.