Probleem:
Iedere keer wanneer je jouw e-mailprogramma opent blijft hij dezelfde e-mails binnenhalen. Verwijderen uit de inbox of juist laten staan lost het probleem niet op. Nieuwe komen nog wel binnen. Ook als het programma open staat worden ze na een aantal minuten weer gedownload.
Oplossing 1:
Controleer de instellingen van je e-mailaccount in jouw e-mailprogramma. Heb je misschien de optie “een kopie van de e-mails achterlaten op de server voor x aantal dagen” aangevinkt. Zet deze dan uit. Hierna worden de e-mails nog eenmaal gedownload maar dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
Oplossing 2:
Log in op de webmail omgeving van je provider. De webmail omgeving toont de e-mails die nog op de server van je provider staan voordat je ze download naar je computer. Mogelijk staan er e-mails die je nog niet gezien hebt. Controleer de lijst daarom zorgvuldig.
Een van de e-mails kan een probleem veroorzaakt hebben waardoor het e-mailprogramma ze niet allemaal kan downloaden. Het e-mailprogramma denkt daarom dat het downloaden mislukt is en blijft het opnieuw proberen. Een e-mail kan beschadigd zijn of een virus bevatten waardoor het door beveiligingssoftware wordt geblokkeerd om gedownload te worden.
Verwijder alle e-mails uit de inbox van de webmail omgeving. Deze heb je toch al diverse keren gedownload. Herstart jouw e-mailprogramma en het probleem zou nu opgelost moeten zijn.
Oplossing getest op:
Windows 7, Windows Live Mail, GData Internet Security en FXW als hosting partij