Fitbit inloggen via smartphone app werkt niet

16 augustus 2017 om 21:53

Fitbit inloggen via smartphone app werkt niet.Probleem:
Je hebt onlangs een Fitbit gekocht en je wilt inloggen op de Fitbit app op je smartphone en dat lukt niet. Je reset eerst je wachtwoord via fitbit.com zodat je zeker weet dat dit goed is. Met het nieuwe wachtwoord lukt het inloggen nog steeds niet. Om er zeker van te zijn dat het nieuwe wachtwoord juist is log je in via fitbit.com. Inloggen lukt, dus het wachtwoord is het probleem niet.

Oplossing:
Het probleem zit hem niet in de gebruikersnaam of wachtwoord als je wel in kan loggen op fitbit.com. Het probleem zit hem in de tijdzone die niet juist is ingesteld op je smartphone. De tijdzone moet op automatisch staan. Zo zal hij in Nederland op Europe/Amsterdam staan en in London op Europe/London. Tussen Londen en Amsterdam zit 1 uur tijdverschil. Als je handmatig de tijd corrigeert door er 1 uur bij op te tellen of er vanaf te halen kan je niet meer inloggen via de Fitbit app.

Voor een Apple iPhone volg je de volgende handelingen:

  1. Sluit eerst de Fitbit app door twee keer op de home button te
  2. Veeg de Fitbit app naar boven zodat deze wordt afgesloten
  3. Druk op “Instellingen” en daarna “Algemeen”
  4. Scroll naar beneden tot je “Datum en tijd” ziet staan, druk hierop
  5. Zorg dat het schuifje “Stel automatisch in” op groen staat
  6. Start de Fitbit app opnieuw op en inloggen zal nu wel werken

Oplossing getest op:
Apple iPhone SE en Fitbit Charge HR gebruikt tijdens een vakantie in Londen

Tweet about this on TwitterGoogle+Share on FacebookPrint this page