Probleem:
Je hebt onlangs een Fitbit gekocht en je wilt inloggen op de Fitbit app op je smartphone en dat lukt niet. Je reset eerst je wachtwoord via fitbit.com zodat je zeker weet dat dit goed is. Met het nieuwe wachtwoord lukt het inloggen nog steeds niet. Om er zeker van te zijn dat het nieuwe wachtwoord juist is log je in via fitbit.com. Inloggen lukt, dus het wachtwoord is het probleem niet.
Oplossing:
Het probleem zit hem niet in de gebruikersnaam of wachtwoord als je wel in kan loggen op fitbit.com. Het probleem zit hem in de tijdzone die niet juist is ingesteld op je smartphone. De tijdzone moet op automatisch staan. Zo zal hij in Nederland op Europe/Amsterdam staan en in London op Europe/London. Tussen Londen en Amsterdam zit 1 uur tijdverschil. Als je handmatig de tijd corrigeert door er 1 uur bij op te tellen of er vanaf te halen kan je niet meer inloggen via de Fitbit app.
Voor een Apple iPhone volg je de volgende handelingen:
- Sluit eerst de Fitbit app door twee keer op de home button te
- Veeg de Fitbit app naar boven zodat deze wordt afgesloten
- Druk op “Instellingen” en daarna “Algemeen”
- Scroll naar beneden tot je “Datum en tijd” ziet staan, druk hierop
- Zorg dat het schuifje “Stel automatisch in” op groen staat
- Start de Fitbit app opnieuw op en inloggen zal nu wel werken
Oplossing getest op:
Apple iPhone SE en Fitbit Charge HR gebruikt tijdens een vakantie in Londen
Mijn app werkte gisteren niet en heb uit gelogd, nu kan ik niet meer inloggen!!Wat nu?
Dat is vervelend. Kan je eens proberen om hier in te loggen:
https://www.fitbit.com/login
Dan weet je zeker dat je gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn.
Krijg je ook een foutmelding te zien?
Ik krijg continu op de hartslag Out off range. De app. Werkt al weken niet goed.
Heb je de app al een keer opnieuw geïnstalleerd?
Om welke fitbit gaat het precies?
Kan niet inloggen via iPhone SE
Uw oplossing via fitbit.com werkt niet:
Error 1006 Ray ID: 486a41eb68e09f48 • 2018-12-09 20:35:18 UTC
Access denied
Wat kan ik doen?
Dank en vriendelijke groeten
Probeer je in te loggen op de Fitbit app of Fitbit.com
Vraag 1:
Klopt de tijdzone op je telefoon?
Vraag 2:
Ik zie dat je tijdens het schrijven van deze reactie gebruik hebt gemaakt van een VPN dienst om je IP te verbergen. Kan je eens proberen zonder VPN in te loggen op Fitbit?