Windows 10 1703 Edge chrast door Trusteer software

24 augustus 2017 om 07:00

Trusteer laat Edge chrasen op Windows 1703.Probleem:
Onlangs heb je Windows bijgewerkt naar versie 1703. Sindsdien kan je geen gebruik meer maken van Windows Edge browser. Elke keer als je deze opstart sluit deze zich naar enkele seconden weer af.

Oplossingen als een andere startpagina instellen, tijdelijke internetbestanden wissen of Egde opnieuw installeren lossen het probleem niet op.

Oplossing:
Maak je gebruik van IBM Trusteer beveiligingssoftware? Verwijder deze van jouw computer. Deze software werd door ING aan haar klanten aanbevolen om te installeren. Hierna kan je weer gebruik maken van Edge.

Zorg er wel voor dat je een goed antivirus/firewall programma hebt geïnstalleerd. Voorbeelden zijn Kaspersky of GDATA.

Lost het verwijderen van Trusteer het probleem niet op en heb je ook nog een ander beveiligingsprogramma? Verwijder dit programma dan van jouw computer en installeert dit ook opnieuw. Het kan voorkomen dat de software beschadigd is geraakt na verloop van tijd.

ING gestopt met ondersteuning Trusteer:
Sinds 1 juli is ING gestopt met het adviseren/gebruiken van Trusteer beveiligingssoftware, meer informatie.

Oplossing getest op:
Windows 10 versie 1703 met Edge en IBM Trusteer

Tweet about this on TwitterGoogle+Share on FacebookPrint this page