Fitbit synchroniseert stappen niet via smartphone

28 augustus 2017 om 20:37

Fitbit synchroniseert stappen niet via smartphone.Probleem:
Je gaat op vakantie naar een land met een andere tijdzone en opeens synchroniseert je Fitbit niet meer. In de app wordt er wel verbinding gemaakt met je Fitbit maar halverwege stopt hij en is er niets gesynchroniseerd. Opnieuw verbinding maken via bluetooth met je smartphone lost het probleem ook niet op. De Fitbit verwijderen in de Fitbit app werkt maar daarna herkent hij hem niet meer. Opnieuw toevoegen lukt dus ook niet meer.

Oplossing:
Het probleem zit hem in de tijdzone die niet juist is ingesteld op je smartphone. De tijdzone moet op automatisch staan. Zo zal hij in Nederland op Europe/Amsterdam staan en in London op Europe/London. Tussen Londen en Amsterdam zit 1 uur tijdverschil. Als je handmatig de tijd corrigeert door er 1 uur bij op te tellen of er vanaf te halen kan je niet meer synchroniseren. Beiden apparaten hebben een verschillende tijd.

Voor een Apple iPhone volg je de volgende handelingen:

  1. Sluit eerst de Fitbit app door twee keer op de home button te
  2. Veeg de Fitbit app naar boven zodat deze wordt afgesloten
  3. Druk op “Instellingen” en daarna “Algemeen”
  4. Scroll naar beneden tot je “Datum en tijd” ziet staan, druk hierop
  5. Zorg dat het schuifje “Stel automatisch in” op groen staat
  6. Start de Fitbit app opnieuw op en synchroniseren zal nu wel werken

Oplossing getest op:
Apple iPhone SE en Fitbit Charge HR gebruikt tijdens een vakantie in Londen

Tweet about this on TwitterGoogle+Share on FacebookPrint this page