Statistieken en het meest bezochte bericht in 2017

Er is bijna weer een jaar voorbij en dan is het leuk om even de statistieken erbij te pakken. In het afgelopen jaar zijn er ongeveer 140.000 pagina’s bezocht waarvan er 122.000 unieke bezoekers waren. De drukste dag van het jaar was op 7 oktober 2016 met net geen 1000 bezochte pagina’s. Gemiddeld per dag worden er ongeveer 380 pagina’s bezocht. In 2017 zijn er net geen 100 nieuwe berichten toegevoegd aan de website.

Het profiel van de bezoeker is over het algemeen nog steeds dat hij of zij een pagina bezoekt voor een oplossing en dan vervolgens weer weggaat van de website. Er wordt dus niet echt doorgeklikt naar een andere pagina waardoor het uitstappercentage uitkomt op 77 procent. Jammer maar wel verklaarbaar want ze komen voor de oplossing.

De meeste bezoekers komen binnen via Google gevolgd door Microsoft Bing. Om die reden investeer ik ook veel tijd in SEO van de website.

Hoe komen bezoekers op Timdehoog.nl:

  1. Via zoekmachines zoals Google – meer dan 96.000 keer
  2. Via het direct invullen van www.timdehoog.nl – meer dan 7.000 keer
  3. Via verwijzingen op andere websites – meer dan 3.300 keer
  4. Via sociale netwerken zoals Twitter – meer dan 200 keer

Op basis van de reacties en ingevulde contactformulieren in het afgelopen jaar had ik verwacht dat een van de berichten over de Dymo LabelWriter het meest bezocht zou zijn. Toch bleek een van deze pagina’s het te moeten doen met een derde plaats. Natuurlijk is 2016 en 2017 ook wel beetje het jaar geweest dat mensen gingen upgraden naar Windows 10.

Overzicht van de populairste berichten:

  1. Gratis Windows 10 herstel DVD of USB stick maken – meer dan 12.000 keer bekeken
  2. Windows 10 Home Deze app kan niet worden geopend – meer dan 11.000 keer bekeken
  3. Oplossing Dymo Label software werkt niet meer op Windows 10 – meer dan 10.500 keer bekeken
  4. E-mails exporteren van Windows Live Mail naar Outlook – meer dan 6.000 keer bekeken
  5. Printer werkt niet meer na Windows 10 upgrade – meer dan 5.000 keer bekeken

Doelen voor 2018:
Dat is simpel. Meer bezoekers, een lager uitstappercentage en meer bezoekers vanuit de sociale netwerken. Ik hoop dat de nieuwe website waar nu aan gewerkt wordt een positieve invloed heeft op deze doelen.

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.