KPN Back-up online toegang tot het cloudbestand is geweigerd

KPN biedt voor de zakelijke markt de dienst KPN Back-up Online aan voor 6 euro per maand. Handig als je zonder al te veel omkijken automatisch een back-up van al je bestanden wilt laten maken.

Probleem:
KPN Back-up online geeft telkens aan dat de back-up mislukt is en dat er vele fouten zijn ontstaan. Deze foutmelding komt iedere dag terug en ook handmatig een back-up maken met de software lost het probleem niet op.

Door te klikken op de fouten zie je welke bestanden er niet gebackupt kunnen worden. Bij ieder bestand wordt de foutmelding “Toegang tot het cloudbestand is geweigerd” getoond.

Op dezelfde computer wordt ook gebruik gemaakt van Microsoft OneDrive om gemakkelijk bestanden tussen verschillende computers te synchroniseren. Heel toevallig wordt de foutmelding alleen maar bij bestanden getoond die in de OneDrive map zitten.

Oplossing:
Microsoft OneDrive maakt ook een back-up van bestanden al is synchroniseren een betere beschrijving. Het maken van een back-up van de bestanden die door Microsoft OneDrive gesynchroniseerd worden is een beetje dubbelop. Blijkbaar veroorzaakt het ook een conflict in de software van KPN.

De oplossing is daarom om de map van OneDrive uit te sluiten van de back-up die KPN Back-up online maakt. Sinds deze uitzondering is toegevoegd werkt de back-up weer als vanouds.

Oplossing getest op:
Windows 10, KPN Back-up online, Microsoft OneDrive

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.