In het dashboard van WordPress kan je onder Instellingen > Algemeen een e-mailadres opgeven dat gebruikt wordt voor administratieve doeleinden. Voorbeelden hiervan zijn meldingen als er een nieuwe gebruiker is toegevoegd of iemand een reactie achtergelaten heeft.
Nou kan je dit e-mailadres zo vaak wijzigen als je wilt. WordPress stuurt dan een e-mail naar het nieuwe e-mailadres. In deze e-mail wordt de wijziging toegelicht en moet de ontvanger de wijziging bevestigen.
Misschien wil je helemaal niet dat deze bevestiging wordt verstuurd. Bijvoorbeeld omdat je een website oplevert. Je wilt de opdrachtgever dan niet lastigvallen met een e-mail. Mede ook omdat dit verwarrend over kan komen.
Deze kan je heel gemakkelijk omzeilen. Wat je hiervoor nodig hebt is de inloggegevens van de database en wat kennis van MySQL databases. De meeste hostingpartijen werken met PHPMyAdmin voor database beheer.
Log nu in op de database en zoek de tabel wp_options op. Zoek in deze tabel naar de optie admin_email. Wijzig vervolgens het oude e-mailadres naar het nieuwe en sla op. Er wordt geen e-mail gestuurd.
Bekijk ook mijn andere blogs over WordPress.
Dank je wel goede tip.
Hi Tim, ik had idd meerdere adressen gebruikt, maar allen zonder resultaat. Behalve met één.. niet ideaal maar Gmail werkt wel (voor mij tijdelijk).