Bol.com positieve ervaring klantenservice reparatie Tunturi 5 Weerstandsbanden

Om mijn spieren sterker te maken en me goed voor te bereiden op Red Bull 400 heb ik in augustus 2018 via Bol.com een Tunturi 5 Weerstandsbanden set gekocht. Met deze banden kan je spieren zwaarder trainen. Denk aan lunges of squats.

Bij de weerstandsbanden zit ook een boekje met oefeningen die ik vaak gebruik. Van de week was ik een van de oefeningen aan het doen toen de band scheurde. Ik heb er niets geks mee gedaan en naar mijn idee zou de band dat prima aan moeten kunnen. Met nog geen 7 maanden in gebruik, meestal maar 1 keer per week, is dat nogal snel.

Eerste contact:
In het boekje kon ik niets vinden over de garantie en de verpakking heb ik allang weggegooid. Daarom heb ik e-mail gestuurd naar de klantenservice van Bol.com. Binnen een paar uur had ik al reactie, dat verbaasde me wel.

Van een afstand konden ze niet bepalen of het onder garantie valt. Daarom moest ik de defecte weerstandsband opsturen. Als het garantie is hoef ik niets te betalen en anders wel. Besluit ik na hun onderzoek om niet te betalen voor de reparatie dan moet ik de onderzoekskosten betalen.

Tweede contact:
Voor een product van nog geen 15 euro is dit niet de moeite. Ik reageer daarom terug dat reparatie van een rubber band niet mogelijk is. Daarnaast geef ik ook aan dat ik het maar 1 keer per week gebruik en dat hij kapot is gegaan bij een voorgeschreven oefening van Tunturi.

De volgende reactie van Bol.com is binnen 10 minuten. Hierin kan ik lezen dat ze een nieuw exemplaar toesturen. Ik ontvang van Bol.com de bekende bestel e-mails want het is gewoon een bestelling die ik niet hoef te betalen.

Derde contact:
Ik krijg ook e-mails binnen dat ik de weerstandsband retour moet sturen omdat deze vervangen wordt door een nieuw exemplaar. Allereerst bedankt ik Bol.com in mijn e-mail voor hun klantenservice. Daarna vraag ik of ik alleen de defecte weerstandsband retour moet sturen of alles.

Al na 3 minuten krijg ik de reactie van Bol.com dat ik niets retour hoef te sturen. Deze e-mails worden automatisch verstuurd en mag ik dus negeren. Inmiddels heb ik de nieuwe weerstandsbanden binnen.

Goede klantenservice kan dus nog steeds, mijn complimenten.

Beoordeel dit blog

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.