Probleem:
Je wilt je Rabo Scanner gebruiken om in te loggen in Rabobank Internetbankieren of je wilt een bestelling bij een webshop betalen. Maar je krijgt de foutmelding “foutcode 715 er is een onbekende fout opgetreden”.
De Rabo Scanner geeft als advies om het later nogmaals te proberen of contact op te nemen met de Rabobank.
Oplossing:
Als de pas in de Rabo Scanner zit zie je rechts bovenin een icoontje van een batterij. Zie je 4 groene blokjes dan zit er nog genoeg stroom in. Worden het er 3 dan kan je last krijgen van foutcode 715.
Je krijgt nog vaker last van deze melding als je nog maar 2 oranje blokjes ziet. Het laatste blokje zal rood kleuren en dan zijn de batterijen echt op.
Een tijdelijke oplossing is om de batterijen er even uit te halen en weer terug te stoppen. Betere oplossing is om de 3 AAA 1.5v batterijen te vervangen door nieuwe.
De reden dat het probleem in het begin niet vaak voor komt is omdat de batterijen net vol genoeg blijven als je de Rabo Scanner niet regelmatig gebruikt. Gebruik je hem vaker achter elkaar dan zal de foutcode ook vaker terugkomen.
Op de website van de Rabobank kan je alle Rabo Scanner foutmeldingen zien, maar achter code 715 staat geen reden of oplossing gegeven.