De blogs die ik schrijf op mijn eigen website worden op hetzelfde moment ook op mijn Twitter kanaal geplaatst. Dit gebeurt automatisch door de Jetpack Publicize functionaliteit. Tijdens het schrijven van een blog schrijf ik ook een pakkende tweet met #hashtags om zo meer mensen te bereiken.
Jetpack Publicize biedt ook de optie om direct te publiceren op je zakelijke LinkedIn pagina. Ik ben een IT’er en houd er van om repeterende taken te automatiseren. Maar het moet wel toegevoegde waarde hebben.
Door middel van checkboxen kan je aangeven op welke sociale kanalen je blog gepubliceerd moet worden. Het nadeel is dat je in Jetpack Publlicize maar één bericht op kan geven. Dus het bericht voor Twitter is ook het bericht voor LinkedIn.
Persoonlijk ben ik van mening dat de presentatie van content op Twitter en LinkedIn verschillen. Tweets op Twitter zijn kort, meestal in call to action vorm, zodat je doorklikt. Op LinkedIn wordt content meer zakelijker en in artikelvorm geschreven. Daarnaast is er niet altijd de intentie dat je door moet klikken.
De blogs die ik op LinkedIn publiceer, zoal die over AllUnited, herschrijf ik daarom voor LinkedIn. Ik probeer het artikel dan zo interessant mogelijk te houden binnen het maximaal aantal tekens. Dit met als doel mensen op de Interessant knop te laten klikken of te verwijzen naar vergelijkbare blogs.
Ik ben nog vrij nieuw in het publiceren van content op LinkedIn. Soms twijfel ik wat wel interessant is en wat niet. Oplossingen voor Windows 10 problemen lijken mij niet zo interessant. Maar migraties van ledenadministratie of reviews over bepaalde WordPress plugins juist weer wel.
Welke content plaats jij wel op LinkedIn, welke niet en waarom? Laat een reactie achter.