Afgelopen weekend had ik een bestelling geplaatst bij een wederverkoper op Bol.com. Tijdens het bestellen gaf Bol.com aan dat bezorgen 4-5 dagen zou duren.
Maandag kreeg ik al de melding dat het pakket verstuurd was en de volgende dag met DHL bezorgd zou worden. Dinsdag was de eerste poging dat DHL langskwam en die mislukte want ik was niet thuis en helaas de buren ook niet. In de bus vond ik een briefje dat ze het woensdag weer zouden proberen.
De poging om op woensdag overdag te bezorgen lukte weer niet. Wederom kreeg ik een briefje van DHL in de brievenbus dat ze het nu donderdagavond voor de derde keer gingen proberen. Het verwarrende was dat ik van Bol.com een e-mail ontving dat ik het DHL pakket op kon halen bij een DHL punt.
Op het briefje van DHL stond dat ze het op donderdag tussen 18:00 en 21:00 nog een keer gingen proberen. Normaal proberen ze het maar 2 keer en kan je het daarna zelf ergens ophalen. Ik was dus zeer benieuwd.
Om 17:45 uur ging de bel. Een kwartier vroeger dan verwacht. Ik wilde de deur opendoen maar die zat op slot dus riep tegen de bezorger “even een sleutel zoeken”. Hij riep terug “geen probleem” en begon wat te fluiten voor de deur.
Tien seconden later was de deur open en stond daar de bezorger met het pakket die hij aan mij gaf. Met een vriendelijke glimlach knikte hij en zei “alstublieft, tot ziens tot de volgende keer” en liep weg.
Dit maak ik zelden mee en vond ik toch wel een positieve ervaring die ik wilde delen.