Gratis maand Office 365 na activatie problemen

Logo van Office 365Ik heb jaren gebruik gemaakt van Microsoft Office 2007, maar deze versie wordt al jaren niet meer ondersteund. Daarom ben ik in 2018 overgestapt op Microsoft Office 365. Dit is een maandelijks of jaarlijks abonnement dat je toegang geeft tot vrijwel alle Office programma’s. Ik ben hier best tevreden over want zo ik heb altijd de laatste versie van Office.

In 2018 kon ik automatisch verlengen aanzetten, maar dat heb ik toen niet gedaan. Daardoor kreeg ik een maand geleden de melding dat mijn abonnement ging verlopen. Opnieuw heb ik bij Coolblue een Office 365 abonnement voor 1 jaar gekocht.

Verlengen zou heel simpel moeten zijn. Je gaat naar setup.office.com en logt in met een Microsoft account. Vervolgens vul je de productcode in om het abonnement te koppelen aan het Microsoft account waarmee je ingelogd bent. Het invullen van de productcode lukte nog, maar na het selecteren van een land en taal kreeg ik een foutmelding.

Ik heb mijn browser opnieuw opgestart en de handelingen opnieuw verricht met dezelfde foutmelding als resultaat. Ik kreeg wel een correlatie id wat een soort van foutmeldingscode moet voorstellen.

Vervolgens contact opgenomen met Microsoft via de online chat. Dit ging verrassend snel. Binnen 1 minuut werd ik geholpen. In de chat legde ik mijn probleem uit en gaf het correlatie id door. De medewerker vond het vervelend dat ik niet kon activeren en adviseerde mij om het in een andere browser te proberen. Ook moest ik automatisch verlengen meteen uitzetten omdat dit standaard ingeschakeld stond.

De eerder uitgevoerde handelingen voerde ik uit in Chrome en zodra ik de mogelijkheid had om verlengen uit te zetten heb ik dat gedaan. Vreemd genoeg verdween die optie na een paar seconden van het scherm. Het resultaat was dat mijn abonnement succesvol met een jaar verlengd was.

Mijn bevindingen heb ik gedeeld met de Microsoft medewerker. Omdat het activeren niet soepel verliep kreeg ik een maand cadeau. Dit vind ik wel heel erg netjes voor een probleem dat in tien minuten opgelost was.

De gratis maand kreeg ik via e-mail binnen. Deze heb ik op dezelfde manier geactiveerd als mijn abonnement. De maand volgt ook netjes na het jaarabonnement dat ik 10 minuten eerder geactiveerd had.

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.