Probleem:
Je internet bankiert bij ABN AMRO en maakt gebruik van Internet Explorer 11. Deze browser wordt al een aantal jaren niet meer ondersteund door Microsoft. Steeds meer banken blokkeren de browser zelfs wegens beveiligingsproblemen.
Daarom stap je over naar Chrome. Deze browser wordt nog wel onderhouden door Google en je kan hiermee gewoon alle bankwebsites bezoeken. Alleen lukt het niet meer om in te loggen met je E.dentifier.
Je sluit het apparaat via USB aan op de computer en stopt de pinpas erin. Vervolgens zie je drie keer het ABN AMRO logo naast elkaar op het scherm. Dit zou betekenen dat alles juist functioneert. Alleen gaat het scherm meteen uit.
Oplossing:
Je maakt vermoedelijk gebruik van verouderde E.dentifier software op jouw computer. De oplossing is daarom om de laatste versie van deze software te downloaden en te installeren. Dit kost maar een paar minuten.
Haal de kabel van de E.dentifier uit de USB poort en sluit deze weer opnieuw aan. Ga vervolgens weer naar de website van ABN AMRO en log in.
Vanaf nu kan je direct via de E.dentifier inloggen door je pas in de het apparaat te stoppen en jouw pincode in te vullen. Dit scheelt weer een bankrekening + pasnummer + response code die je in moet vullen.
Inloggen zonder E.dentifier:
Heb je een smartphone? Dan kan je ook zonder de E.dentifier inloggen via een browser op internetbankieren van ABN AMRO. Je moet hiervoor de ABN AMRO Mobiel Bankieren app installeren. Volg daarvoor de stappen in deze handleiding.
Dit is nog sneller inloggen en je hebt je E.dentifier niet meer nodig. Handig als je deze even niet bij de hand hebt.
Oplossing getest op:
Windows 8 met Chrome