Probleem:
Je ontvangt van Ziggo een brief waarin staat dat ze geconstateerd hebben dat jouw e-mailadres gehackt is. Om verder misbruik te voorkomen hebben ze het e-mailadres geblokkeerd.
Om weer gebruik te kunnen maken van jouw e-mailadres moet je het wachtwoord opnieuw instellen via de Mijn Ziggo omgeving. Hierna moet je bellen om de blokkade op te laten heffen en na 24 uur zou je weer moeten kunnen e-mailen.
Als je dit eenmaal hebt gedaan kan je weer e-mailen. Versturen werkt maar je ontvangt geen e-mails. Ook de Ziggo mail omgeving toont geen e-mailberichten.
Oplossing:
Ik heb meegemaakt dat alle 4 de e-mailadressen van een familie door Ziggo geblokkeerd werden. Blijkbaar heeft een hacker het ene e-mailadres gehackt om vervolgens van een van de andere e-mailadressen misbruik te maken.
Om misbruik te maken heeft de hacker een doorverwijs regel aangemaakt in de webmail omgeving van Ziggo. Alle e-mails die werden gestuurd naar het betreffende e-mailadres werden direct doorgestuurd naar een ander e-mailadres. Deze werden ook niet als kopie in de mailbox bewaard.
Volg onderstaande stappen om de doorverwijs regel te verwijderen.
- Log met het betreffende e-mailadres in op Ziggo Mail
- Klik rechts bovenin op de 3 horizontale streepjes
- Klik op “Instellingen” dan op “E-mail” dan op “Automatisch doorsturen”
- Staat in dit scherm een apart e-mailadres ingesteld, schrijf dit op papier
- Verwijder het e-mailadres en het vinkje voor “Inschakelen”
- Wijzigingen zijn direct opgeslagen
- Klik links op “Filter Regels” en controleer of hier niets vreemds staat ingesteld
- Je zou nu weer e-mail moeten ontvangen
De hacker heeft dus misbruik kunnen maken van het e-mailadres, maar dat werd na een tijdje geblokkeerd door Ziggo. Doordat het wachtwoord veranderd was werd het e-mailadres weer geactiveerd waardoor de hacker het verder kon misbruiken.
Bron:
Ziggo helpdesk medewerker waarmee ik diverse oplossingen heb getest
Ik heb het probleem dat mijn e mail geblokkeerd is door ziggo vanwege spam daardoor kan ik mijn wachtwoord niet kan wijzigen omdat deze wijziging altijd gaat via een mail, en deze is juist geblokkerd.
Ziggo zegt mij op afstand niet te kunnen helpen!
Heeft iemand raad?
Dus je kan ook niet meer inloggen op de Mijn Ziggo omgeving?
Het enige wat ik kan bedenken is om nogmaals de klantenserivce te bellen op de hoop dat je iemand krijgt die je wel verder kan helpen.
Heb je deze link al geprobeerd > https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/nieuw-wachtwoord-kiezen#/