Overstappen tussen internetproviders en vervolgens e-mailadres kwijt

Probleem:
Stel je bent klant bij Ziggo en maakt ook gebruik van een Ziggo e-mailadres. Je besluit over te stappen naar een andere provider zoals bijvoorbeeld KPN. De redenen hiervoor kunnen zijn:

  • De nieuwe provider is goedkoper
  • Verhuist naar een ander adres
  • De internetverbinding is instabiel of de TV heeft slechte beeldkwaliteit

Overstappen is tegenwoordig binnen een uur geregeld. Maar je bent dan wel automatisch het e-mailadres van de internetprovider kwijt. Dit probleem doet zich ook voor als je KPN klant bent en je stapt over naar een andere partij.

Meer korting?
Wil je meer korting krijgen bij jouw huidige internetprovider? Bel ze eens op en zeg dat je al x aantal jaar klant bent en misschien wilt overstappen. Vaak krijg je dan alweer een aantal maanden korting. Natuurlijk kan je ook de nieuwe internetprovider bellen en vragen om korting als je naar hun overstapt.

Oplossing:
De meeste internetproviders bieden een abonnement aan zodat je het e-mailadres kan behouden. KPN rekent hier bijvoorbeeld 8 euro per maand per e-mailadres voor. Omdat je door de jaren heen op veel plekken het e-mailadres hebt achtergelaten klinkt dit interessant.

Eenmaal overgestapt naar de nieuwe aanbieder adviseer ik niet om een e-mailadres van de internetprovider te nemen. Er zijn betere alternatieven:

Op deze manier ben je met jouw e-mailadres niet meer afhankelijk van KPN of Ziggo. Ik ben jaren geleden overgestapt van @planet.nl naar @timdehoog.nl. Inmiddels van KPN gewisseld naar Ziggo toen ik een huis kocht. Geen gezeur met een ander e-mailadres en het ziet er nog professioneel uit ook.

Pas bij het overstappen naar een ander e-mailadres kom je erachter hoeveel mensen en bedrijven jouw e-mailadres hebben.

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.