Frank.shop verstuurd twee keer een vuile Karlsson Maxie klok – oplossing

Karlsson Maxie klok.

Om de muur in mijn keuken aan te kleden heb ik in het verleden een Karlsson Maxie klok gekocht. Een mooie klok, alleen in maart begon hij achter te lopen en dat is toch wel een groot nadeel. Een nieuwe batterij erin en ik dacht dat het probleem opgelost was. Dat was ook voor 2 weken maar toen was het probleem terug.

Nog een nieuwe batterij erin loste het dit keer niet op. Ik heb toen geprobeerd de klok open te schroeven om te zien of er iets mis was met het mechanisme. Helaas was de klok zo in elkaar gezet dat je hier niet gemakkelijk bij kon komen. Toen heb ik maar geconcludeerd dat hij kapot was.

Bestellen bij Frank.shop:
Vervolgens heb ik op internet gezocht naar een webshop waar ik de klok kon kopen. De eerste website die ik vond bood de klok heel goedkoop aan maar zag er niet heel betrouwbaar uit. Ik kwam via een tip uit op Frank.shop die de Karlsson Maxie klok duurder aanbod. Een mooie duidelijke website die me meer aansprak.

Daar de bestelling geplaatst en een paar dagen later had ik de klok in huis. Dat is nog eens een snelle levering. Ik pakte de doos uit en het eerste wat opviel was dat de klok een vuile glasplaat had. Eerst dacht ik dat het stof aan de buitenkant was, maar het zat aan de binnenkant van de glasplaat.

Klok retour gestuurd 🙁
Op 30 maart heb ik een e-mail gestuurd naar Frank.shop met de vraag hoe dit probleem het gemakkelijkste opgelost kon worden. Retour sturen ging mijn voorkeur eigenlijk niet naar uit. Maar op 5 april had ik nog niets gehoord dus toen heb ik de klok teruggestuurd. Op 7 april kreeg ik reactie op mijn eerdere e-mail. Als antwoord aangegeven dat ik het product retour heb gestuurd. Daarna kreeg ik een automatisch gegenereerde e-mail dat mijn ticket opgelost was.

En toen was het stil…..
De Karlsson Maxie klok heb ik via DPD retour gestuurd en van ieder scanmoment een bevestiging in mijn mailbox gekregen tot hij op 8 april afgeleverd was bij Frank.shop. Hierin stond dat het maximaal 14 dagen zou duren om de retour te behandelen.

Maar dan wordt het stil. Op 24 april heb ik op het laatste mailtje van Frank.shop gereageerd met de vraag hoe het stond met mijn retourzending. Ik ontvang een automatische bevestiging dat het door extreme drukte langer kan duren dan normaal voordat ik antwoord krijg.

Een paar uur later krijg ik een bevestiging dat er een nieuwe klok opgestuurd is. Op mijn e-mail heb ik nooit een antwoord gekregen.

De nieuwe klok is bezorgd! Helaas ook vuil 🙁
Een paar dagen later wordt de nieuwe klok bezorgd. Maar ook deze glasplaat is vuil. Ik begin zelfs te twijfelen of de tweede klok niet de eerste klok is die ik retour gestuurd heb.

Omdat het retoursturen zo lang duurde en ik geen reactie heb gekregen vanuit Frank.shop op mijn eerdere e-mails, besluit ik niet nogmaals een e-mail te sturen. Maar ik baal wel dat de glasplaat vuil is.

Dan maar zelf openschroeven…
Ik besluit het probleem zelf op te lossen en onderstaande stappen uit te voeren:

  1. Pak een gemiddelde kruiskop schroevendraaier
  2. Pak een theedoek en leg die op een tafel, dit is voor het beschadigen
  3. Leg de klok met de wijzerplaat naar beneden op de theedoek
  4. Maak alle schroeven die je kan vinden los, het zijn er 6
  5. Doe de shroeven in een bakje, dan rollen ze niet van de tafel
  6. Haal het zwarte gedeelte eruit en leg dat ergens anders neer
  7. Verwijder de klemmen die tegen de zijkant zitten
  8. Haal de wijzerplaat los en leg die ook ergens anders neer

Maak de glasplaat schoon met afwasmiddel en water. Laat alles goed drogen.

  1. Leg de wijzerplaat terug op de glasplaat
  2. Plaats klemmen terug
  3. Leg de achterkant van de klok op de wijzerplaat
  4. Schroef alles weer dicht
  5. Stop een batterij in de klok en kijk of die nog goed functioneert

Waarom deel ik deze Frank.shop ervaring?
Eigenlijk vind ik het niet zo tof om op internet openbaar te klagen over een bedrijf. Maar als een bedrijf zo lang doet over retourneren, geen contact opneemt met de klant en wederom een vuil product opstuurt vind ik dat toch wel een negatieve ervaring. Ik had het product gecontroleerd voordat je het wederom opstuurt. Liever deel ik positieve ervaringen.

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.