Probleem:
Een paar weken geleden liep ik tegen het probleem aan dat de Tresorit app van online cloudopslag dienst Tresorit niet meer automatisch werd opgestart. Het handmatig opstarten zorgde er ook niet voor dat het programma werd opgestart.
Tresorit is een beveiligde cloud opslagdienst die voldoet aan de regels voor ISO 27001:2013 en HIPAA. HIPAA wordt vooral gebruikt voor het veilig opslaan van medische gegevens. Zij beweren veiliger te zijn dan concurrenten Dropbox, Onedrive of Box. Zie daarvoor deze vergelijkingspagina.
Oplossing:
Als eerste oplossing kan je de computer opnieuw opstarten. Maar dit was niet de oplossing voor bovenstaand probleem.
De oplossing bleek het opnieuw installeren van de Tresorit app te zijn. Ga daarvoor naar de tresorit.com/download pagina. Dowload de software en installeer deze. Hiermee overschrijf je de bestaande software. Start de computer opnieuw op en hierna zal de Tresorit app weer automatisch opgestart worden.
> Lees ook Tresorit app laad heel traag bestanden in op de iPhone
Het vermoeden bestaat dat dit probleem ontstaat na het automatisch bijwerken van de Tresorit software. Dit gebeurt op de achtergrond maar soms zorgt het ervoor dat de software beschadigd raakt waardoor deze niet meer kan worden opgestart.
Probleem getest op:
Windows 8.1