Ziggo Safe Bankierbeveiliging werkt nog steeds niet soepel

Iets meer dan een jaar geleden heb ik een blog geschreven over de Bankierbeveiliging van Ziggo Safe Online dat deze internetverbindingen blokkeert na het uitvoeren van een iDeal betaling. Dat is vrij vervelend omdat je dan niet terug kan naar de webwinkel waar je iets besteld hebt.

Ik heb toen de Bankierbeveiliging uitgeschakeld. Niet ideaal, maar hierdoor wel een betere ervaring tijdens het bestellen bij webwinkel. Van de week viel het met me op dat Ziggo Safe Online een nieuwe optie had gekregen in het Bankierbeveiliging scherm. Deze optie heette “Mijn huidige internetverbindingen niet onderbreken”.

Dolgelukkig dacht ik dat dit het probleem zou oplossen waar ik eerder over geschreven had. Of wel dat ik na het doen van een betaling gewoon terug kan naar de bevestigingspagina van de webshop die aangeeft dat ik netjes betaald heb. Want Bankierbeveiliging is een functionaliteit die je aan wilt hebben staan.

Ziggo Safe Online Bankierbeveiliging opties.

De test:
Als proef op de som heb ik Bankierbeveiliging ingeschakeld en de optie “Mijn huidige internetverbindingen niet onderbreken” aangevinkt. Vervolgens heb ik op Bol.com een bestelling geplaatst. Voor de nieuwsgierigen onder ons, ik heb het boek Corporate Rebels besteld. In dit boek wordt beschreven hoe twee Nederlanders de wereld overvliegen om te praten met meest inspirerende organisaties, managementgoeroes en ceo’s.

Het resultaat:
Na het doen van de betaling wordt mijn internetverbinding niet geblokkeerd dus dat is al een stap verder. Maar de Bol.com bevestigingspagina wordt niet juist ingeladen. Het lijkt wel of bepaalde opmaak zoals CSS of afbeeldingen ontbreken. Nog steeds niet wat je als klant zou verwachten.

Als je met de muis in het midden naar boven gaat zakt er een balk naar beneden met “Bankierbeveiliging”. Druk ik op Einde en herlaad ik de Bol.com bevestigingspagina dan wordt deze wel juist getoond. Dus voor nu staat “Bankierbeveiliging” standaard weer uit.

Bovenstaand verhaal zal vermoedelijk ook voor KPN Veilig klanten gelden. Zowel KPN als Ziggo kopen de beveiliging in bij F-Secure.

Bankierbeveiliging in- of uitschakelen:

  1. Klik 2 keer op het Ziggo Safe Online icoontje rechts onderin
  2. Klik op “Instellingen”
  3. Klik links onderin op “Instellingen bewerken” en bevestig
  4. Klik links bovenin op “Veilig browsen”
  5. Scroll in het rechter gedeelte naar onderen naar “Bankierbeveiliging”

Getest op:
Windows 8.1 met Ziggo Safe Online 17.7

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.