Positieve ervaring met Renault Route Service en van Eijck

Renault Route Service.Even een keer een blog dat niet over IT gerelateerde zaken gaat maar over een persoonlijke ervaring. Als bedrijven iets goed doen mag dat ook zeker vertelt worden. Leuk voor de die bedrijven en mogelijke nieuwe klanten.

Het is 23 september 2020 6:45 terwijl ik bij Terheijden de A59 afrijd om richting Breda te gaan. Uit het niets gaat het STOP bordje op het display branden, gaat mijn Renault Megané piepen en wordt de melding “risico op motorschade” getoond. Ik ben meteen klaarwakker.

Bij het kruispunt staat het verkeerslicht op rood dus ik besluit mijn auto uit- en aan te zetten, maar het probleem blijft. Deze wordt afgewisseld met de melding “start/stop controleren”. Dit is het systeem dat de motor uitzet als je voor het verkeerslicht stilstaat en je de auto in zijn vrij zet.

Het is groen en ik besluit onder het viaduct van de A59 aan de zijkant te parkeren zodat ik veilig het probleem kan analyseren. Ik herstart de auto nog een keer zonder succes. Vervolgens stap ik uit, loop een rondje rond de auto, kijk onder de auto, maar zie niets vreemds. Mijn mannelijkheid roept in me op om onder de motorkap te kijken. Ik maak hem open kijk naar de motor en kabels, zie niets vreemd, bedenk dat ik er ook niet zoveel verstand heb en sluit de motorkap weer.

Ik rijd al meer dan 5 jaar het merk Renault en heb al die jaren een My Renault+ pas, maar nog nooit gebruik gemaakt van Renault Route Service. Het is nog vroeg dus mijn eigen dealer hoef ik niet te bellen. Daarom bel ik het centrale Renault nummer en na een paar keuzes staat een vriendelijke dame me te woord. Ik leg mijn probleem uit, geef mijn locatie door en zij geeft aan dat er binnen 30-45 minuten iemand langskomt.

Nog geen 10 minuten later wordt ik door het bekende takelbedrijf van Eijck gebeld. De locatie is voor hun onduidelijk en ze willen controleren of het klopt dat ik midden op de A59 sta. Ik geef aan dat ik onder de A59 sta bij het viaduct. De medewerker geeft aan dat de locatie helder is en de chauffeur zo gaat vertrekken.

Het is ongeveer 7:30 als de gele herkenbare van Eijck vrachtwagen wordt geparkeerd. Er stapt een vriendelijke man uit die controleert of ik het persoon ben met problemen. Ik bevestig dit en geef een korte samenvatting wat ik zelf heb geprobeerd. De man gaat op onderzoek uit, herstart de auto een aantal keren, drukt op pedalen en leest de auto uit. Vreemd genoeg verdwijnt de melding zomaar net of hij nooit bestaan heeft.

De medewerker geeft aan dat hij niet weet wat de oorzaak van het probleem was of de oplossing. Ik zelf snap er ook weinig van. Om zeker te weten dat het probleem weg is vraag ik de medewerker even een rondje met mijn auto te rijden. Dat is geen enkel probleem. Binnen een minuut of 5 is hij weer terug en de melding is niet meer teruggekomen.

Conclusie:
Binnen een uur was de melding opgelost, hoe blijft een raadsel, maar ik kon weer veilig verder rijden. Dit was mijn eerste ervaring met Renault Route Service en ik heb alleen maar vriendelijke begripvolle mensen gesproken en dat verdient een compliment! En mijn auto? Die gaat volgende week op bezoek bij mijn dealer voor nacontrole.

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.