Meer omzet halen uit WooCommerce met Mailpoet

Met MailPoet meer omzet genereren of een betere relatie opbouwen met jouw klanten.Ik gebruik al jaren de MailPoet plugin voor WordPress om nieuwsbrieven te versturen. Deze is in de basis gratis en werkt heel gebruiksvriendelijk. In mijn nieuwsbrieven vermeld ik mijn blogs om zo meer bezoekers naar mijn website te trekken.

Automatische nieuwsbrieven:

Mensen die zich voor het eerst aanmelden op mijn nieuwsbrief ontvangen een aantal weken lang gegenereerde nieuwsbrieven. Onderwerpen die besproken worden zijn beveiliging of het maken van een screenshot.

Bovenstaande nieuwsbrieven worden automatisch verstuurd. Zo kan je met MailPoet ook een automatische nieuwsbrief sturen naar de ontvangers die hem niet openen. Misschien opent niet iedereen jouw nieuwsbrief omdat hij niet interessant is?

Meer omzet genereren in WooCommerce dankzij MailPoet.WooCommerce integratie

MailPoet integreert ook met de WooCommerce webshop plugin. Ik heb het dan niet over nieuwsbrieven waarin je nieuwe producten toont of reclame maakt voor de eindejaarskortingsactie.

Met MailPoet kan je persoonlijke nieuwsbrieven sturen als:

  1. Klanten een winkelwagen nog niet afgerekend hebben. Je hebt vast zelf wel eens een e-mail gekregen van een webshop met de melding dat je nog schoenen af moet rekenen.
  2. Klanten een eerste bestelling hebben geplaatst. Hoe leuk is het als klant een persoonlijk bericht te ontvangen van de webwinkel eigenaar. Iedere klant wil zich toch uniek en gewaardeerd voelen?
  3. Klanten een bepaald product hebben besteld. Vraag ze bijvoorbeeld om een review te schrijven. Of biedt ze de optie om met korting nog een ander product als upsell te bestellen.

Verhoog jouw omzet

Heb je nog geen MailPoet? Installeer deze dan vandaag nog gratis via de “Plugins” pagina van jouw WordPress website. Bovenstaande nieuwsbrieven hoef je maar een keer in te stellen. Vanaf dan worden deze automatisch verstuurd naar jouw klanten.

Het kost dus helemaal niet veel tijd om op deze eenvoudige manier een relatie op te bouwen met jouw klanten. Probeer het wel zo persoonlijk mogelijk te houden. Dat maakt de kans op meer omzet alleen maar groter.

Stel dat van elke 10 bestellingen per week 1 klant 1 extra bestelling plaatst van 25 euro? Op jaarbasis is dat toch snel 53 x 25 euro = 1.325 euro extra omzet. Dit terwijl die mail jouw maar 15 minuten heeft gekost.

Verkoop je boeken? Stuur na 2 maanden een automatische nieuwsbrief met reclame voor een nieuw boek uit dezelfde categorie. Om de klant over te halen kan je 10% korting geven als deze binnen 24 uur de bestelling plaatst.

Meer lezen?

Er zijn webshops die verlies maken op de initiële verkoop, maar winst maken op de verkopen die daarna komen. Dit wordt bijvoorbeeld vaak gedaan bij cursussen of andere digitale diensten.

Overigens zal niet iedere e-mail jouw direct meer omzet opleveren. Dus blijf ook zeker experimenteren. Wil je meer lezen over marketing en verkopen via websites? Dan adviseer ik het boek de Tornado Marketing.

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.