Online marketing uitbesteden aan een ander bedrijf

Bedacht je een jaar of 25 geleden een nieuwe product dan moest je dit aan de man brengen. Dat kon via radio, tv, folders huis aan huis, artikel in de krant. Deze wereld is inmiddels ingehaald door de digitale wereld van online marketing. Als bedrijf ontkom je er eigenlijk niet meer aan om ook online aanwezig te zijn via een website of op social media.

Ieder bedrijf een website

Als nieuw bedrijf een mooie website laten ontwikkelen door een professioneel internetbedrijf is tegenwoordig niet meer voldoende. Je wilt immers gevonden worden door potentiële klanten die jouw bellen. Daarvoor moet dus reclame gemaakt worden en dat kan analoog of digitaal. Je kan ook wachten op organisch verkeer maar dat kost tijd.

Online marketing

Reclame in de krant of folders laten drukken is niet zo lastig. Online goede reclame maken wel en dit kan je prima uitbesteden aan een online marketing bureau. Diverse topondernemers geven aan dat een van de belangrijkste stappen is om nevenactiviteiten uit te besteden aan andere bedrijven. Als jouw expertise het verkopen van kleding is, richt je daar dan op.

Een online marketing bureau heeft als expertise alles te weten hoe zij het beste voor jouw bedrijf online marketing kunnen uitvoeren. Zo kijken zij hoe de website opgebouwd is en of hier verbeteringen mogelijk zijn. Heb je een webshop? Dan analyseren ze het huidige proces om met verbeteringen het aantal verkopen te verhogen. Misschien maakt de analyse duidelijk dat de betaalpagina anders moet.

Uitbesteden is toch helemaal niet erg? De hosting van jouw website besteed je toch ook uit aan een ander bedrijf?

Deel kennis via content

Veel bedrijven hebben enorm veel kennis in huis maar laten dat niet zien via hun website. Als belangrijkste reden wordt vaak gezegd dat het toch niet werkt. Een tweede reden is dat ze niet weten hoe ze het moeten doen. Dit kan je ook als online marketing uitbesteden. Want het schrijven van goede kwalitatieve teksten is een vak apart. Net als het Engelse begrip marketing wordt voor het schrijven van teksten vaak de term copywriting gebruikt.

Maar online marketing is niet beperkt tot de website zelf. Ook daarbuiten valt genoeg te doen om reclame te maken voor jouw bedrijf. Zo kan linkbuilding toegepast worden. Hiermee wordt bedoelt dat het aantal links naar jouw website verhoogd worden. Er wordt dan gezocht naar de juiste websites die jouw meer bezoekers oplevert.

Het delen van kennis kan ook gedaan worden via andere websites. Je kan een copywriter opdracht geven om content te schrijven voor een andere website. In deze content kan jij als professional laten zien dat jij de expert bent op een bepaald gebied.

Social media

Je hebt natuurlijk ook van Facebook, Instagram en Twitter gehoord. Onder een paraplu wordt dit social media genoemd. Om hier het beste resultaat te behalen moet je precies weten wat je doet. Even een berichtje plaatsen op LinkedIn is zo gedaan. Maar een online marketing bureau kan ervoor zorgen dat dit bericht online honderden mensen bereikt.

Scoren in Google

Iedereen wil bovenaan staan maar er is telkens maar een nummer 1 plek. Bovenstaande onderwerpen hebben hier zeker invloed op. Scoren in Google eindigt niet alleen bij een mooie website en goede content. Het vereist dat je op wekelijkse of maandelijkse basis tijd besteed aan jouw online aanwezigheid.

Advertenties

Een online marketing bureau kan jouw bedrijf ook helpen om de juiste advertenties te tonen. Net als adverteren in de fysieke wereld kost adverteren in online wereld geld. Dit kan van een paar euro tot duizenden euro’s. Zomaar wat advertenties tonen is minder effectief en kan heel kostbaar zijn.

Door een gedegen vooronderzoek te doen kan je bepalen of het interessant is om geld in bepaalde advertenties te stoppen of niet. Ook hier kan een marketing bureau je helpen.

Conclusie

Wil je dat mensen je leren kennen dan zal je reclame moeten maken, laten zien dat jij de expert bent, content moeten delen en op social media actief zijn. Dat kost tijd. Heb je die niet of geen zin om die erin te steken? Misschien is een online marketing bureau dan de moeite waard.

Welk bureau je moet kiezen is afhankelijk van het bedrag dat je wilt investeren en wat het marketing bureau kan. Ieder bureau heeft zo zijn eigen werkwijze. Tip: kijk wat ze in het verleden al bereikt hebben en welke klanten ze bedienen. Misschien kunnen ze het je ook leren waardoor je het in de toekomst zelf kan doen.

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.