Probleem:
Jouw Dymo LabelWriter heeft het altijd goed gedaan maar opeens print hij geen labels meer. Er wordt wel een blanco etiket doorgedraaid zonder opdruk. Je hebt niets veranderd aan de Dymo en ook geen nieuwe versie van de Dymo software geïnstalleerd.
Om te controleren of de labels goed geladen zijn druk je op de knop van de Dymo. Er wordt een label doorgedraaid dus dat functioneert goed.
Oplossing:
Het probleem is ontstaan sinds een Windows beveiligingsupdate die vanaf 7 maart door Windows Update is verspreid onder Windows 10 gebruikers. Inmiddels is dit probleem al een aantal keren via mijn website of het contactformulier gemeld. In de meeste gevallen gaat het om de Dymo LabelWriter 450.
Op 18 maart 2021 hebben de ontwikkelaars van Dymo een nieuwe versie uitgebracht van de Dymo Label en Dymo Connect software. Deze versie lost het probleem op.
Deze nieuwe versie kan je vanuit de Dymo software installeren door te klikken op Help > Controleer op updates. Mocht dit niet werken dan kan je de laatste software ook downloaden via onderstaande links.
Ik heb de Windows update verwijderd:
In eerste instantie gaf Dymo als tijdelijke oplossing aan om de betreffende Windows update te verwijderen. Mocht je dit gedaan hebben dan adviseer ik om handmatig via Instellingen > Bijwerken en beveiliging op updates te controleren. Op deze manier wordt deze update weer opnieuw geïnstalleerd.
Dymo Connect software herkend mijn Dymo 400 niet:
De Dymo 400 is een oud model en wordt niet door Dymo Connect ondersteund. Je moet hiervoor gebruik maken van de Dymo Label Software. Deze is ook bijgewerkt naar een nieuwe versie waarin dit probleem is opgelost.
Beste Tim,
Dank voor je bericht in je blog. Advies uitvoert en e.e.a. werkt weer als vanouds!
Groet, Rob
Beste Tim,
Ik heb je advies opgevolgd en de update geïnstalleerd. Er kwam alleen een probleem met het installeren van de Microsoft C++ programmatuur voor zowel x86 als x64. Ik heb de installatie toch doorgezet en na het herstarten van de computer werkt alles weer als vanouds.
Bedankt voor je advies
René
Best Tim, enorm bedankt voor de duidelijke uitleg. Mijn printer doet het weer! Top!
Beste Tim,
hartelijk dank, mijn Dymo werkt weer, maar waar kan ik de schade
verhalen van mijn niet afgedrukte digitale postzegel, mijn saldo
is wel afgeschreven.
met vriendelijke groet,
monique
Fijn dat het probleem opgelost is. Voor het verhalen van de schade kan je contact opnemen met Dymo. Maar eigenlijk is het probleem ontstaan door Microsoft waar Dymo weer niets aan kon doen. Dymo heeft geprobeerd het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Beste Tim, dank voor de tip en de instructie. Installatie gedaan en het werkt weer zoals het hoort.
Tim bedankt voor de tip. Had het apparaat bijna weggegooid. Werkt nu weer als vanouds.
je zegt: je moet hiervoor gebruik maken van de dymo label software. heb je ook een link daar naartoe? en zou je die in je orginele bericht willen toevoegen? Alvast bedankt
Bedankt voor de feedback. Ik heb in bovenstaand blog links toegevoegd zodat je Dymo Connect of Dymo Label Software kan downloaden.