Apple Time Machine werkt niet meer door Bitdefender

Probleem:

Apple Time Machine werkt niet meer.Je maakt gebruik van een MacBook Pro of vergelijkbaar Apple apparaat. Back-ups van bestanden en instellingen worden gemaakt op een Time Capsule met Apple Time Machine.

De laatste paar maanden geeft het maken van een back-up problemen. Soms start de back-up helemaal niet of hij begint wel maar geeft een  foutmelding in het midden van het proces.

Opnieuw opstarten van de MacBook, Time Capsule of het installeren van updates lost dit probleem ook niet op.

Je kan dus al maanden geen back-up meer maken.

Oplossing 1:

Verwijder de instellingen van Apple Time Machine en stel deze opnieuw in.

Instructies vind je op deze website.

Oplossing 2:

Helaas loste oplossing 1 het probleem niet op. Het werd veroorzaakt door Bitdefender Enterprise Security die een paar maanden geleden geïnstalleerd was.

Op een of andere manier blokkeerde dit programma soms de verbinding met de Apple Time Capsule waardoor Time Machine zijn werk niet kon doen.

Mogelijk dat Bitdefender in het verleden gevraagd heeft of Apple Time Machine toegestaan moet worden of misschien wordt het standaard geblokkeerd.

De gemakkelijkste oplossing is om Bitdefender van de MacBook te verwijderen:

  1. Open de map “Applicaties”
  2. Open de map “Bitdefender”
  3. Klik op “uninstall” en volg de instructies
  4. Start de MacBook Prop opnieuw op
  5. Voer Apple Time Machine opnieuw uit

Mogelijk dat bovenstaande oplossing ook werkt voor andere beveiligingssoftware.

Oplossing getest op:

MacBook Pro met Big Sur

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.