Outlook verplaatst e-mail van specifieke afzender telkens naar de SPAM folder

Probleem:

Outlook verplaatst mail telkens naar SPAM map.Je maakt gebruik van Outlook en e-mails van een specifieke afzender worden telkens naar de spam folder verplaatst. Vreemd want de afzender staat in het adresboek en zou dus een betrouwbare contactpersoon moeten zijn.

Outlook heeft een ingebouwde spamfilter met veel instellingen maar daar staat het e-mailadres niet op de geblokkeerde lijst. Het e-mailadres toevoegen op de toegestane lijst lost het niet op.

Je kan met de rechter muisknop klikken op een bericht en aangeven dat het geen ongewenste e-mail is. Maar ook dit was niet de oplossing.

Oplossing:

Dit probleem wordt niet door Outlook veroorzaakt. Het is er al voordat jouw e-mail door Outlook binnengehaald wordt.

Maak je bijvoorbeeld gebruik van Ziggo, KPN, eigen hosting zoals Mijndomein.nl of Antagonist.nl? Dan kan het zo zijn dat daar een e-mail al als SPAM wordt aangemerkt. Alle e-mails die bij hostingproviders binnenkomen worden ook door een spamfilter gecontroleerd. Ongewenste e-mails worden verwijderd of naar een andere map verplaatst.

Als je in Outlook gebruik maakt van IMAP zal de SPAM map van het bedrijf dat de e-mail verwerkt ook gedownload worden. Outlook verplaatst SPAM zelf naar mappen met de namen Junk of Ongewenste items.

De oplossing van bovenstaand probleem was daarom om de SPAM instellingen bij het bedrijf te controleren dat de mail afhandelt. Daar stond de afzender op de zwarte lijst. Dus de e-mails werden al online verplaatst naar de SPAM map en Outlook downloadde de mails gewoon in die map. Dit probleem kan zich ook voordoen bij andere e-mailprogramma’s zoals Thunderbird.

Een reactie

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.