Ziggo Safe Online toont melding u moet actie ondernemen

Probleem:

Iedere dag dat je de computer aanzet wordt Ziggo Safe Online opgestart met de melding dat “u actie moet ondernemen”. Rechts in het scherm staat dat de browserextensie geïnstalleerd moet worden in Chrome, Firefox of Edge om de browser te beschermen.

De browser is het programma waarmee je websites kan bezoeken. Sommige hebben alleen Edge of Chrome en anderen hebben allerlei browsers geïnstalleerd. Voor optimale beveiliging wil F-Secure (de leverancier van Ziggo Safe Online) in alle browsers hun extensie installeren.

Een extensie is een uitbreiding voor een browser. In dit geval een extra beveiliging zodat je geen onveilige websites bezoekt.

Oplossing – extensie installeren:

Controleer eerst of je de extensie al geïnstalleerd hebt:

  1. Start Ziggo Safe Online op
  2. Klik rechts in het scherm op “Instellen”
  3. Jouw browser wordt opgestart en de extensie van F-Secure wordt opgezocht
  4. Klik rechts bovenin op “Toevoegen” of “Installeren” (verschilt per browser)
  5. Sluit Ziggo Safe Online door op het kruisje rechts bovenin te klikken
  6. Start Ziggo Safe Online op, is de melding verdwenen?

Afhankelijk van het aantal browsers dat je gebruikt kan het zijn dat Ziggo Safe Online eerst de melding “actie ondernemen” toont voor Chrome, dan Firefox en dan Edge. Bovenstaand stappenplan moet je dan een aantal keer herhalen.

Oplossing – melding blijft terugkomen

Een aantal mensen hebben aangegeven dat de melding terug blijft komen ook als ze de extensie hebben geïnstalleerd. Op een of andere manier kan Ziggo Safe Online soms niet goed controleren of je de extensie wel of niet hebt geïnstalleerd.

Ik adviseer mensen daarom altijd om nogmaals de extensie te installeren. Geeft de browser aan dat deze al geïnstalleerd en geactiveerd is dan klopt de melding niet. Volg  onderstaand stappenplan om de melding te verbergen.

  1. Controleer eerst via voorgaand stappenplan of de extensie geïnstalleerd is
  2. Start Ziggo Safe Online op
  3. Klik rechts in het scherm op “Meer details”
  4. Klik links in het scherm op “Negeren”

Oplossing getest op:

Windows 10 met Ziggo Safe Online versie 18.1

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.