Planet e-mailadres ontvangt geen e-mails met bijlagen meer

Probleem:

Opeens lukt het niet meer om e-mails te ontvangen van een specifiek domein. De afzender krijgt telkens een e-mail terug dat de de verstuurde e-mail geblokkeerd wordt door de ontvangende partij.

Wanneer dezelfde e-mail zonder bijlagen wordt verstuurd wordt deze wel ontvangen. Maar soms kan een willekeurige e-mail zonder bijlage ook geblokkeerd worden.

Dit probleem deed zich voor bij een @planet.nl e-mailadres dat al tientallen jaren bestaat. Het probleem deed zich ook voor met een ander @planet.nl e-mailadres.

Advertentie:

Voorbeelden van foutmeldingen:

  • Security or policy settings at domein.nl have rejected your message
  • Security or policy violation
  • Your message is considerd as spam

De foutmeldingen kunnen ook in het Nederlands getoond worden.

Oplossing:

Controleer eerst op blacklist.kpnmail.nl of jouw e-mailadres op de zwarte lijst staat.

Elke keer dat je een e-mail verstuurd of ontvangt wordt gecontroleerd of de gebruikte e-mailadressen op een zwarte lijst staan. Deze worden continu bijgewerkt en in de wereld zijn er tientallen van deze lijsten.

Je kan op de zwarte lijst komen te staan als:

  • Je heel veel (spam) mails in korte tijd verstuurd (of iemand misbruikt jouw e-mailadres)
  • Per ongeluk op de zwarte lijst komt te staan door een configuratiefout
  • E-mails verstuurd vanaf een aparte locatie die vraagtekens oproept

Neem contact op met het abuse team van KPN:

Het e-mailadres dat last had van bovenstaand probleem stonden niet op de zwarte lijst. Het Planet.nl domein behoort al jaren tot KPN dus heb ik een email gestuurd naar abuse@kpn.com. Dit e-mailadres behoort tot het KPN Abuse Team dat zich bezighoudt met de bescherming van de e-mailadressen en alles wat met SPAM te maken heeft.

In een e-mail heb ik de situatie uitgelegd dat het e-mailadres geblokkeerd werd terwijl het niet om SPAM ging. Als bewijs heb ik een screenshot meegestuurd van de fout die de afzender telkens kreeg.

Binnen 1 uur kreeg ik al een reactie dat ze de instellingen voor de zwarte lijsten hadden aangepast. Vervolgens heb ik het opnieuw getest en het probleem was verdwenen.

Advertentie:

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.