Planet e-mailadres ontvangt geen e-mails met bijlagen meer

Probleem:

Opeens lukt het niet meer om e-mails te ontvangen van een specifiek domein. De afzender krijgt telkens een e-mail terug dat de de verstuurde e-mail geblokkeerd wordt door de ontvangende partij.

Wanneer dezelfde e-mail zonder bijlagen wordt verstuurd wordt deze wel ontvangen. Maar soms kan een willekeurige e-mail zonder bijlage ook geblokkeerd worden.

Dit probleem deed zich voor bij een @planet.nl e-mailadres dat al tientallen jaren bestaat. Het probleem deed zich ook voor met een ander @planet.nl e-mailadres.

Voorbeelden van foutmeldingen:

  • Security or policy settings at domein.nl have rejected your message
  • Security or policy violation
  • Your message is considerd as spam

De foutmeldingen kunnen ook in het Nederlands getoond worden.

Oplossing:

Controleer eerst op blacklist.kpnmail.nl of jouw e-mailadres op de zwarte lijst staat.

Elke keer dat je een e-mail verstuurd of ontvangt wordt gecontroleerd of de gebruikte e-mailadressen op een zwarte lijst staan. Deze worden continu bijgewerkt en in de wereld zijn er tientallen van deze lijsten.

Je kan op de zwarte lijst komen te staan als:

  • Je heel veel (spam) mails in korte tijd verstuurd (of iemand misbruikt jouw e-mailadres)
  • Per ongeluk op de zwarte lijst komt te staan door een configuratiefout
  • E-mails verstuurd vanaf een aparte locatie die vraagtekens oproept

Neem contact op met het abuse team van KPN:

Het e-mailadres dat last had van bovenstaand probleem stonden niet op de zwarte lijst. Het Planet.nl domein behoort al jaren tot KPN dus heb ik een email gestuurd naar abuse@kpn.com. Dit e-mailadres behoort tot het KPN Abuse Team dat zich bezighoudt met de bescherming van de e-mailadressen en alles wat met SPAM te maken heeft.

In een e-mail heb ik de situatie uitgelegd dat het e-mailadres geblokkeerd werd terwijl het niet om SPAM ging. Als bewijs heb ik een screenshot meegestuurd van de fout die de afzender telkens kreeg.

Binnen 1 uur kreeg ik al een reactie dat ze de instellingen voor de zwarte lijsten hadden aangepast. Vervolgens heb ik het opnieuw getest en het probleem was verdwenen.

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.