Zo vergroot je je online zichtbaarheid

Misschien heb je een bedrijf en bied je een product of dienst aan, maar heb je problemen om nieuwe klanten te vinden. Het is een van de meest voorkomende problemen voor (nieuwe) bedrijven. Online zichtbaarheid helpt je om je product of dienst aan de man te brengen. Maar hoe doe je dat, online zichtbaar zijn? Dit kan bijvoorbeeld door linkbuilding in te zetten.

Online vindbaarheid vergroten door linkbuilding toe te passen.
Fotocredits NASA on Unsplash

Doe aan linkbuilding

Toen je bovenstaande alinea las, dacht je waarschijnlijk: ‘wat is linkbuilding?’ Een korte uitleg: linkbuilding is het verkrijgen van goede en kwalitatieve links naar jouw website. Oftewel: een andere organisatie plaatst een link naar jouw bedrijf, product of dienst. Dat gebeurt niet zomaar. Daarvoor moet je zelf interessante content plaatsen, die waarde biedt voor de bezoeker van de andere website.

Wanneer je wordt gelinkt, ziet bijvoorbeeld Google dat als een aanbeveling voor jouw website. En daarmee kom je dus hoger in de zoekmachine. Dit noemen we SEO. Hoe belangrijker de site die jou linkt, hoe hoger je in de zoekmachine komt. Dat werkt met een best wel ingewikkeld proces, wat je het best aan een specialist kunt overlaten.

Sociale media gebruiken

Sociale media zijn vandaag de dag perfect om je online zichtbaarheid te vergroten. Want als mensen je niet kennen, kun je ook niet gevonden of aangeraden worden. Zorg ervoor dat je aanwezig bent op de plekken waar je publiek te vinden is. En dan bedoelen we niet alleen een Facebook-pagina aanmaken en hopen dat iemand de pagina liket, maar echt actief meedoen in bijvoorbeeld groepen.

Stel dat je een nagelsalon hebt en je jezelf wilt promoten, dan is het handig om aanwezig te zijn in groepen die bijvoorbeeld over beauty gaan. Of groepen voor drukke moeders, die eigenlijk amper aan voor zichzelf zorgen toekomen. Zij hebben een probleem en jij hebt een oplossing. Een klassieke verkoopregel in een nieuw jasje.

Wees jezelf

Authenticiteit scoort altijd. Wees daarom jezelf. Maak in je content en communicatie gerust een grapje. Laat mensen zien wat er achter de schermen gebeurt. Maak je publiek deelgenoot van jouw plannen. Bij online zichtbaarheid gaat het om het opbouwen van persoonlijke relaties. Zo leren mensen je kennen en krijg je de gunfactor.

Hoe beter je zichtbaar wordt, des te beter je de concurrentie kan aangaan met bedrijven die gelijkende producten of diensten aanbieden. Trek de aandacht op een positieve manier. Ga één-op-één-interacties aan. Op die manier leren potentiële klanten je bedrijf pas echt kennen.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.