Thunderbird toont opeens niet meer al mijn e-mails

Probleem:

Mozilla Thunderbird logo.Je maakt gebruik van het e-mailprogramma Thunderbird. Opeens toont het e-mailprogramma geen e-mails meer. Dit kan zich voordoen bij een of meerdere mappen.

Komen er nieuwe e-mailberichten binnen dan zie je die wel staan. Maar als je hierop geklikt hebt verdwijnen die na een paar seconden. Het lijkt net of ze verwijderd zijn maar in de prullenbak staan ze niet.

Oplossing:

Vermoedelijk heb je de filter optie “Ongelezen” berichten geactiveerd in Thunderbird. Dit betekent dat in een map alleen mails worden getoond die nog ongelezen zijn. Op zich een handige optie als je veel e-mailberichten hebt om wat orde te scheppen.

Volg onderstaand stappenplan om deze filter optie weer uit te schakelen:

  1. Start Thunderbird
  2. Zie je bovenin de balk staan met “Bestand” | “Bewerken”, ga dan naar stap 5
  3. Druk op het toetsenbord op de ALT toets
  4. Klik bovenin op “Beeld” > “Werkbalken” > “Menubalk”
  5. Klik bovenin op “Beeld” > “Conversaties” > “Alle”

Toont Thunderbird nog niet alle e-mails? Dan kan het zijn dat je ook nog per map filtert:

  1. Start Thunderbird
  2. Zie je onderstaande balk met “Ongelezen” | “Met ster” staan, ga dan naar stap 4Screenshot van Thunderbird met de Snelfilter werkblak.
  3. Klik bovenin op “Beeld” > “Werkbalken” > “Snelfilterbalk”
  4. Klik op “Ongelezen” boven de e-mails zodat hier geen randje omheen staat
  5. Klik ook op de punaise links van “Ongelezen” zodat hier geen randje omheen staat

 

De punaise optie zorgt ervoor dat de gekozen filters in de balk ook gelden voor alle andere mappen in Thunderbird.

Nou zouden alle e-mails weer zichtbaar moeten zijn.

> Bekijk meer oplossingen voor Thunderbird

Oplossing getest op:

Windows 11 met Thunderbird 102

2 reacties

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.