Probleem:
Je maakt gebruik van het e-mailprogramma Thunderbird. Opeens toont het e-mailprogramma geen e-mails meer. Dit kan zich voordoen bij een of meerdere mappen.
Komen er nieuwe e-mailberichten binnen dan zie je die wel staan. Maar als je hierop geklikt hebt verdwijnen die na een paar seconden. Het lijkt net of ze verwijderd zijn maar in de prullenbak staan ze niet.
Oplossing:
Vermoedelijk heb je de filter optie “Ongelezen” berichten geactiveerd in Thunderbird. Dit betekent dat in een map alleen mails worden getoond die nog ongelezen zijn. Op zich een handige optie als je veel e-mailberichten hebt om wat orde te scheppen.
Volg onderstaand stappenplan om deze filter optie weer uit te schakelen:
- Start Thunderbird
- Zie je bovenin de balk staan met “Bestand” | “Bewerken”, ga dan naar stap 5
- Druk op het toetsenbord op de ALT toets
- Klik bovenin op “Beeld” > “Werkbalken” > “Menubalk”
- Klik bovenin op “Beeld” > “Conversaties” > “Alle”
Toont Thunderbird nog niet alle e-mails? Dan kan het zijn dat je ook nog per map filtert:
- Start Thunderbird
- Zie je onderstaande balk met “Ongelezen” | “Met ster” staan, ga dan naar stap 4
- Klik bovenin op “Beeld” > “Werkbalken” > “Snelfilterbalk”
- Klik op “Ongelezen” boven de e-mails zodat hier geen randje omheen staat
- Klik ook op de punaise links van “Ongelezen” zodat hier geen randje omheen staat
De punaise optie zorgt ervoor dat de gekozen filters in de balk ook gelden voor alle andere mappen in Thunderbird.
Nou zouden alle e-mails weer zichtbaar moeten zijn.
> Bekijk meer oplossingen voor Thunderbird
Oplossing getest op:
Windows 11 met Thunderbird 102
Ook ik heb het probleem dat mijn inbox meer berichten toont dan er op het scherm verschijnen. B.v. inbox toont 10 berichten terwijl er maar 5 op mijn scherm verschijnen. Heb nu ontdekt dat de bijlagen weliswaar niet worden meegeteld, maar de oorspronkelijke berichten die getoond worden samen met het bericht waarop geantwoord is worden wel meegeteld.
Hopelijk deze uitleg duidelijk is – bij mij klopt het.
gr. Dick
Bijlagen worden nooit als berichten geteld, deze maken immers onderdeel uit van een bericht.
Ik volg alleen niet waar jij het getal 10 ziet staan terwijl er maar 5 berichten in de lijst worden getoond?
Als een antwoord in hetzelfde bericht staat wordt dit niet afzonderlijk geteld. Staat het antwoord onder het bericht als een ander bericht dan wordt dit wel geteld.
KRIJG GEEN MAILS VIA THUNDERBIRD MEER BINNEN
Ik heb mee info nodig om je verder te kunnen helpen. Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding?
Hoi,
Sinds vandaag krijg ik op Thunderbird geen mails meer binnen.
Nou ja. Ik zie het bericht heel even in mijn inbox + ik zie de pushmelding onderaan rechts op mijn laptop.
Heel snel zijn ze ook weer weg!
Als ik in mijn webmail van Ziggo kijk dan zie ik ze ook niet staan.
Ik heb ook Ziggo helpdesk al gebeld, maar die zien geen rare dingen bij de instellingen. “Het zou moeten werken.”
Graag oplossing,
Marijn Jansen
Hoi Marijn,
Kan het zijn dat jouw mail ook nog op andere apparaten wordt gelezen? Denk aan een tablet of smartphone? Of misschien een ander e-mailprogramma dat op de achtergrond draait?
Om zeker te weten dat andere personen jouw wachtwoord niet hebben kan je dit wijzigen via Mijn Ziggo.
Volg ook even de oplossing uit onderstaande blog om zeker te weten dat mails niet doorgestuurd of verwijderd worden.
https://www.timdehoog.nl/2020/01/01/ziggo-e-mailadres-gehackt-en-je-ontvangt-geen-e-mail-meer/