Krijg meer bekendheid met content marketing en wat is growth marketing?

Wil je als bedrijf meer bekendheid krijgen dan biedt het internet voldoende kansen. Een goede manier hiervoor is door het schrijven van content. Deze content kan je publiceren op de website van jouw bedrijf of op externe websites.

Hiermee kan je bijvoorbeeld laten zien dat jouw bedrijf de expertise of producten heeft die men zoekt. Stel je bent eigenaar van een lokale keukenwinkel, dan weet jij vast veel af van ovens, vaatwassers, koken op gas of juist op elektriciteit.

Blijf bij jouw core business

Maar ik snap helemaal dat het schrijven van content niet jouw ding is, immers je maakt de wensen van mensen mogelijk door ze prachtige keukens te adviseren. Dat adviseren en verkopen is jouw core business, daar ben je goed in en dat moet je ook zeker blijven doen. Misschien dat je het schrijven van content wel leuk vind, maar het kost je meer tijd dan je er aan wilt besteden.

Wat is growth marketing.
Foto door JÉSHOOTS op Pexels.

Content marketing:

Gelukkig zijn er tegenwoordig content marketing bureaus die gespecialiseerd zijn in het schrijven van content voor anderen. Die doen dit dag in, dag uit en hebben al vele jaren ervaring op het vlak. Dit is hun core business en zij kunnen je helpen om jouw online zichtbaarheid te vergroten.

In de afgelopen jaren heb ik voor opdrachtgevers gewerkt met content marketing bureaus en die bieden echt toegevoegde waarde. Zij kunnen met beperkte input van jouw kant, of door het stellen van goede vragen, content schrijven die aansluit bij het publiek dat jij zoekt.

De klik is belangrijk:

Maar hoe bepaal je nou welk content marketing bureau bij jou past? Ik vind dat er een klik moet zijn tussen jouw en de aangewezen content schrijver voor een vloeiende samenwerking. Daarnaast is ook de schrijfstijl een aandachtspunt. Neem daarom contact op met een aantal bureaus en vraag wat zij adviseren om jouw zichtbaarheid te vergroten en welke kosten daarbij horen.

Je hebt niet meteen resultaat:

Helaas hoor ik vaak van opdrachtgevers dat ze verwachten dat content schrijvers binnen een paar weken het aantal bezoekers kunnen verhogen van 100 naar 300 per dag. Houd er rekening mee dat dit tijd kost. Jouw website moet die plek op internet nog verdienen.

Vraag je daarnaast af of je liever 300 willekeurige bezoekers hebt of 100 bezoekers die geïnteresseerd zijn in het doen van een aankoop. In de marketing wereld wordt dit ook wel een conversie genoemd: overgang van klik naar aankoop of een andere actie. Een content marketing bureau zal daarom ook vragen wat het doel is van de content.

Wat is growth marketing eigenlijk?

De term growth marketing kom je de laatste tijd steeds vaker tegen. Je kan zelfs de functie hebben van growth marketeer. Deze manier van marketing is niet 1 op 1 vergelijkbaar met online marketing. Bij growth marketing is het doel om het bedrijf te laten groeien.

Keuzes worden meestal gemaakt op basis van data en statistieken verzamelt in het verleden. Tijdens het toepassen van growth marketing wordt er ook vaak geëxperimenteerd om te zien wat wel en niet werkt. Kom je de term growth hacking tegen? Dan wordt hier eigenlijk hetzelfde mee bedoelt.

Een ander verschil ten opzichte van online marketing is dat growth marketing zich richt op alle fases, ook wel bekend onder de term funnel. Hiermee wordt bedoelt het trekken van bezoekers en die bijvoorbeeld een formulier laten invullen. Online marketing houd zich vooral bezig met het trekken van bezoekers naar een website.

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.