E-mails voor meer reviews op bol.com – zo doe je dat

Zakelijke e-mailcampagnes zijn een krachtig instrument om de aandacht te vestigen op jouw bedrijf en jouw producten. E-mails hebben de hoogste return-on-investment (ROI) van alle bedrijfsmiddelen die er zijn: voor 1 euro aan kosten krijg je er gemiddeld maar liefst 36 euro omzet voor terug! Wat een kracht! Er is één ding dat het succes van jouw bedrijf kan laten uitgroeien tot een slimme reus: het vragen om product reviews in een slimme e-mail campagne op bol.com. Ik leg je uit hoe je meer reviews krijgt op bol.com door een goede e-mail campagne te draaien, terwijl je voldoet aan alle regels van bol.com op dit gebied.

Waarom zijn eigen beoordelingen belangrijk?

Reviews zijn cruciaal voor het opbouwen van vertrouwen bij potentiële klanten. Wanneer klanten online op zoek gaan naar producten, willen ze vaak weten wat anderen van het product vinden voordat ze tot aankoop overgaan. Dit is waarom het verzamelen van reviews zo belangrijk is voor jouw bedrijf. Producten met veel reviews, verkopen simpelweg veel beter. Als je groter wilt worden op bol.com, moet je focus liggen op goede producten en goede reviews.

Waarom e-mail campagnes gebruiken op bol.com?

E-mail campagnes op bol.com zijn een geweldige manier om in contact te komen met je klanten en ze aan te moedigen om een beoordeling achter te laten. Met e-mailcampagnes kun je e-mails naar je klanten sturen die hen eraan herinneren om een beoordeling achter te laten en hen motiveren om het te doen. E-mails kunnen gepersonaliseerd worden en zorgen ervoor dat de boodschap gericht is op de klant. Daarnaast zijn e-mail campagnes een effectieve manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen en het verkeer naar je website te verhogen. Bol.com stuurt soms al een review request namens jou, maar deze mail is onpersoonlijk en daarom weinig effectief. Een goede e-mail kan geweldige resultaten geven. De beste e-mail campagne op Bolmate geeft 1 review erbij per 7.5 orders! Deze persoon heeft toestemming gegeven zijn geheimen met ons te delen.

Via een e-mail om een review vragen kan met Bolmate.

Zo vraag je om een product review op bol.com op de manier die is toegestaan

E-mails die je verstuurt naar jouw bol.com klanten moeten voldoen aan de communicatie regels van bol.com. Ze moeten altijd in de bijlage de BTW-factuur bevatten. De e-mail campagne software van Bolmate voor bol.com verkoper regelt dit. Zij genereren ook BTW-facturen en voegen deze factuur automatisch toe aan de bijlage van de e-mail naar de klant. Zo voldoe je aan de regels omtrent e-mails van bol.com en voorkom je een e-mail blokkade door bol.com

Met deze persoonlijke mail krijg je 1 review erbij per 7 orders op bol.com!

Zelfs als bol.com al om een beoordeling vraagt, is het belangrijk om zelf als bedrijf om een beoordeling te vragen. Jouw e-mail kan het veel beter doen dan de standaard mail van bol.com zelf, waardoor je veel meer reviews krijgt en een voordeel hebt ten opzichte van de concurrentie. Door zelf een persoonlijke e-mail te sturen, kun je ook laten zien dat je geeft om de feedback van je klanten en dat hun mening belangrijk voor je is.

Klanten geven graag een review om een klein bedrijfje te helpen. Daarom helpt het enorm om een persoonlijke mail te schrijven en een foto van jou/je team toe te voegen. De mail die het beste presteerde op Bolmate was die van Evert & Eva van Hoppacase. Zij hebben een e-mail open rate van 89.73% en een review klik rate van 14.93% op hun bol.com review request mails. Dat is dus 2 reviews erbij per 15 orders! Met hun toestemming deel ik hun geheim: Ze hebben een persoonlijke foto van hen beiden toegevoegd in de e-mail. Dit geeft ze een gunfactor die de doorslag maakt. Ook is hun e-mail inhoud informeel en daarom voelt het persoonlijk aan. Bekijk hier al hun e-mail geheimen voor meer reviews op bol.com.

Conclusie

Bolmate is een krachtige tool die je kan helpen bij het opzetten en uitvoeren van e-mail campagnes op bol.com inclusief het regelen van de BTW factuur. Met Bolmate kun je gepersonaliseerde e-mails maken die automatisch worden verzonden naar jouw klanten op bol.com. Het blijkt dat de beste review wel 1 review per 7 orders oplevert. Dit is aanzienlijk hoger dan de respons die bol.com standaard genereert.

Daarnaast kun je met Bolmate de timing van de verzoeken aanpassen. Bol.com vraagt standaard om een beoordeling na 14 dagen na de aankoop, maar misschien wil je als bedrijf wel sneller of juist later vragen om feedback. Met Bolmate kan je dit gemakkelijk aanpassen en afstemmen op jouw bedrijfsbeleid.

Ook kun je specifieke mails sturen voor specifieke producten op bol.com. Bijvoorbeeld een handleiding als pdf meesturen bij een bepaald gekocht product.

Al met al kan het vragen om beoordelingen met Bolmate je bedrijf helpen om waardevolle feedback van klanten te verzamelen en zo de kwaliteit van je producten en diensten te verbeteren. Bovendien kun je door persoonlijk te vragen om feedback, het vertrouwen en geloofwaardigheid bij potentiële klanten vergroten.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.