Probleem:
Onlangs kreeg ik de vraag van iemand met een HP OfficeJet 3833 printer of ik zijn printer probleem op kon lossen. Iedere keer als hij iets deed afdrukken resulteerde dit in een gestreepte afdruk met vage lijnen. Daarnaast was de kwaliteit ook niet optimaal.
Het probleem deed zich alleen voor bij de zwarte inkt. Teksten in kleur waren wel scherp.
Het vervangen van de inktcartridge loste het probleem niet op.
Oplossing:
Ik heb het probleem op kunnen lossen door onderstaande stappen te volgen.
- Zet de printer aan en wacht tot dat deze opgestart is
- Swipe in het menu van de printer naar links tot je “Instellingen” ziet staan
- Druk hierop en druk vervolgens op de optie “Extra” die verschijnt
- Druk op “Inktvlekken verwijderen” en wacht tot de printer klaar is
- Druk op “Printerkop schoonmaken” en wacht tot de printer klaar is
- Open nu de printer en haal de cartridge eruit, raak de chip niet aan
- Maak een vel wc-papier / keukenrol vochtig
- Veeg de onderkant van de cartridge, waar de inkt uitkomt, schoon
- Pak nog een vel wc-papier / keukenrol
- Maak de onderkant van de cartridge schoon
- Plaats de cartridge terug in de printer
- Herhaal stap 2 + 3 indien nodig
- Druk op uitlijnen en volg de stappen op het display of de uitlijningspagina
- Probeer opnieuw een pagina af te drukken.
Kwaliteit nog niet goed zoals in mijn situatie? Herhaal dan stap 2 + 3 + 13 om nogmaals de printer uit te lijnen. Hierna waren bij mij pas de zwarte strepen verdwenen.
Bekijk meer blogs over HP printers of bezoek Knibble.nl om te zien waar je goedkoop printers kan bestellen
Oplossing getest op:
HP OfficeJet 3833 printer, draadloos verbonden met Windows 10