Ziggo Safe Online opnieuw installeren op Android mislukt

Probleem:

Je maakt gebruik van een Android smartphone waarop je Ziggo Safe Online hebt geïnstalleerd als virusscanner. Maar opeens werkt de virusscanner niet meer.

De volgende problemen kunnen zich voordoen:

  • De app wil niet meer opstarten
  • Je moet inloggen met jouw Ziggo account, wat mislukt, terwijl de deze juist zijn
  • De app zegt dat de beveiliging niet meer juist werkt

Aangezien het om de veiligheid van jouw telefoon en persoonlijke gegevens gaat wil je dit probleem snel oplossen.

De Ziggo Safe Online app verwijderen en opnieuw installeren vanuit de Google Playstore lost het probleem niet op.

De oplossing uit dit blog werkt ook als je gebruik maakt van KPN Veilig. Ziggo en KPN kopen beiden de virusbescherming in bij F-Secure. Alleen de naam en kleurtjes zijn anders.

> Lees ook mijn blog over bankierbeveiliging

Oplossing:

De enige en juiste oplossing is om de app te verwijderen. Trek vervolgens de licentie in en geef opnieuw de licentie weer uit vanaf de Ziggo Safe Online omgeving. Op de een of andere manier snapt Ziggo Safe Online het niet helemaal als je de app opnieuw installeert op een smartphone terwijl die al een licentie heeft.

Gelukkig kan je dit probleem in 10 minuten oplossen met onderstaand stappenplan. Je hebt hiervoor wel toegang nodig tot jouw Mijn Ziggo omgeving.

  1. Verwijder de app van jouw smartphone
  2. Dit doe je door het icoontje ingedrukt te houden en te drukken op “Verwijderen”
  3. Ga op dezelfde smartphone naar > https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/#internet
  4. Login met jouw Mijn Ziggo account
  5. Klik op “Naar internet” in het midden van het scherm
  6. Klik op “Beveiliging instellen”
  7. Zoek jouw smartphone op en klik op de tegel die daarbij hoort
  8. Klik op “Licentie vrijgeven” en bevestig de keuze indien nodig
  9. Klik op “Apparaat toevoegen”
  10. Klik op “Mijn apparaat” gevolgd door “Doorgaan”
  11. Klik op “Telefoon Android” en weer op “Doorgaan”
  12. De website wil Google Playstore openen, sta dit toe
  13. Installeer de “Ziggo Safe Online” app vanuit Google Playstore
  14. Open de Ziggo Safe Online app, deze zal aangeven dat je weer beveiligd bent

Doordat je in stap 4 ingelogd bent op Mijn Ziggo, zal de Ziggo Safe Online app na meteen de licentie ontvangen. Deze licentie is nodig om de beveiliging te mogen gebruiken.

Oplossing getest op:

Huawei smartphone met Android

5 reacties

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.