Netflix vind Chromecast niet meer

Probleem:

Ik stream al meer dan een jaar Netflix, vanaf diverse Apple apparaten, naar een Chromecast die aangesloten zit op een Samsung televisie. Dit heeft altijd prima gewerkt tot 2-3 weken geleden.

Opeens kon de Netflix app de Chromecast niet meer vinden. Dit probleem deed zich in het verleden ook weleens voor. Herstarten van de Netflix app of de Chromecast was dan de oplossing.

Maar nu werkte deze oplossing niet meer….

Advertentie:

Oplossing:

De volgende oplossingen heb ik geprobeerd:

  1. Chromecast opnieuw geïnstalleerd
  2. Andere Chromecast geprobeerd
  3. Netflix app opnieuw ingesteld en opnieuw geïnstalleerd
  4. Opnieuw ingelogd in Netflix app
  5. Internet en draadloos netwerk opnieuw opgestart
  6. Netflix gebeld en alle instellingen laten controleren
  7. Alle permissies van de Netflix app gecontroleerd
  8. Een middagje zoeken op Google en veel resultaten doorgenomen
  9. Verschillende Apple apparaten geprobeerd

Maar deze oplossingen loste het probleem niet op:

In eerste instantie dacht ik dat het aan de Netflix app lag omdat ik via de Amazon Prime app wel kon streamen. Die vond de Chromecast zonder problemen.

Ubiquiti accesspoint zorgt ervoor dat Netflix de Chromecast niet meer kan vinden.Na verloop van tijd begon ik steeds meer te twijfelen of het niet aan mijn Ubiquiti accespoints zou liggen. Misschien dat de Chromecast verbinding maakte met een andere accesspoint dan mijn smartphone. Of dat de Netflix app voortaan op een andere manier wilde streamde.

Instellingen vergelijken met een vriend die ook Ubiquiti accespoints heeft:

Ik nam contact op met Kyllian Warmerdam omdat ik wist dat hij een vergelijkbaar draadloos netwerk had. Hij deed een paar suggesties die niet op mijn situatie van toepassing waren omdat ik geen Ubiquiti modem gebruikte.

Vervolgens stuurde hij een screenshot van de instellingen van zijn WIFI netwerk. Die vergeleek ik met mijn instellingen en ik zag dat de optie Proxy ARP niet ingeschakeld was. Deze schakelde ik in. Vervolgens herstartte mijn draadloos netwerk en sindsdien kan ik Netflix weer streamen via mijn Chromecast.

Dus Kyllian bedankt voor het delen van jouw instellingen anders had ik het denk ik nog niet gevonden.

De optie Proxy ARP in Unifi Network application inschakelen:

  1. Log in op jouw Unifi Network application, ik doe dat via een browser
  2. Klik links in het scherm op het tandwiel icoon
  3. Klik in het midden op het draadloos netwerk dat je wilt aanpassen
  4. Scroll naar onderen tot je “Advanced” ziet staan
  5. Bij mij staat dit op “Manual”
  6. Ik heb de volgende opties aangevinkt
    1. 2.4 gHz / 5 gHz
    2. Band Steering
    3. Proxy APR < dit was de oplossing
    4. BSS Transistion
  7. Vervolgens de wijzigingen opslaan waardoor het WIFI netwerk wordt herstart
  8. Probleem opgelost

Getest met:

Netflix op diverse Apple apparaten + Chromecast + Ubiquiti accesspoints

Advertentie:

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.