Een medewerker via Ziggo chat spreken i.p.v. de chatbot

Vraag:

Ziggo logo.Ik had nog een apparaatje liggen van Ziggo die een digitaal signaal omzette naar een analoog signaal voor een beeldbuis televisie. Deze wilde ik graag retour sturen naar Ziggo omdat ik deze in bruikleen had.

Omdat ik overdag op kantoor zit besloot ik gebruik te maken van de Ziggo chat. Dit is een ideale oplossing als je geen snel antwoord nodig hebt. Je zet de chat open en ondertussen kan je gewoon verder met andere dingen. De chat vind je onderaan de klantenservice pagina.

Ziggo gebruikt een chatbot, genaamd TOBi, die je eerst probeert te helpen. Prima oplossing omdat die sneller reageert dan de mensen van de klantenservice.

Maar wat ik ook probeerde. Ik kwam er niet uit met TOBi de chatbot. Telkens kreeg ik andere vragen of antwoorden die niet relevant waren.

Antwoord:

Na drie rondjes kletsen met de chatbot heb ik “ik wil een medewerker spreken” getypt. Ik moest eerst 5-10 minuten wachten. Daarna hielp een medewerker me perfect door een retour doos voor het apparaatje op te sturen.

Voor deze vraag was dus echt een medewerker nodig. Maar ik adviseer wel eerst het gesprek aan te gaan met de chatbot. Want voor simpele vragen kan die jou echt helpen. Hiermee worden de medewerkers van Ziggo ontlast en kunnen ze zich bezig houden met uitzonderlijke vragen: zoals het retour sturen van een apparaat.

Mogelijk dat deze oplossing ook werkt voor chatbots van andere bedrijven.

> Bekijk meer blogs over Ziggo

2 reacties

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.