Vraag:
Een maand geleden heb ik mijn Renault ingeruild voor een auto van een ander merk. Omdat ik mijn lijst met accounts zo klein mogelijk wil houden wilde ik de accounts die aan de oude auto gekoppeld zitten verwijderen.
Ik had in mei al een mail naar mijn originele dealer gestuurd om mijn account te verwijderen. De reden hiervoor was wegens een overstap naar een lokale garage. In Augustus kreeg ik hier pas bevestiging van. Blijkbaar is dit allemaal nog handmatig werk. Het verwijderen van mijn account bij Renault.nl was zo gedaan. Online inloggen, klikken op verwijderen en klaar.
Maar ik had ook nog een Renault R-Link Store account. Deze heb ik jaren geleden aangemaakt om een nieuwe versie van de navigatie te downloaden en wat software updates. Ook dit account had ik niet meer nodig.
Waar ik ook keek in de R-Link Store website. Ik kon geen verwijder knop vinden of een pagina waarop stond wat ik moest doen.
Antwoord:
Ik heb daarna de website van Renault.nl bezocht maar kon ook daar geen antwoord vinden. Helaas ook geen contactformulier. Wel een chat die dagelijks van 8:00 tot 0:00 open zou zijn mits het icoontje rechts onderin zichtbaar was. Maar ik heb het icoontje nooit gezien.
Omdat ik toch wel heel graag mijn R-Link Store account wilde verwijderen heb ik gebeld met Renault Nederland. De vriendelijke dame vertelde mij dat dit via Renault Frankrijk verloopt en dat ik een mail moest sturen naar klantenservice@renault.nl.
In die e-mail moest ik aangeven dat ik mijn R-Link Store account wil verwijderen en voor welke URLs. De R-Link Store wordt in verschillende talen met een eigen URL aangeboden.
Heb jij ook zoveel accounts?
Lees dan mijn blog “Accounts verwijderd of overgezet naar wachtwoordmanager” door. Daarin geef ik tips en hoe je met 1 wachtwoord unieke sterke wachtwoorden voor al jouw accounts kan gebruiken.