Probleem:
Je gebruikt de Garmin Vivoactive 4, of een andere uitvoering, om jouw sportprestaties bij te houden. Daarnaast worden gedurende de dag ook alle stappen geregistreerd door de ingebouwde stappenteller.
In de Garmin app kan je voor de stappen een statisch of dynamisch doel opgeven. Statisch is elke dag hetzelfde aantal en bij dynamisch gaat het aantal omhoog of omlaag op basis van de voorgaande dagen.
Echter valt het je al een paar dagen op dat je veel stappen zet maar dat je er ook weer kwijtraakt. Zo zit je op 15.000 stappen en een half uur later nog maar om 13.000.
Oplossing:
Oplossing a:
Met onderstaand stappenplan kan het zijn dat de data die jouw horloge vandaag verzamelt heeft (gedeeltelijk) verliest. Daarom gaan we eerst synchroniseren met jouw smartphone.
- Synchroniseer de Garmin horloge met jouw smartphone of computer
- Zet de Garmin sporthorloge uit.
- Wacht 1 minuut en start hem dan weer op
Oplossing b:
Als je een Garmin horloge helemaal tot 100% oplaad gaat hij de iQ apps verifiëren.
- Sluit de Garmin horloge aan op het stopcontact met de bijgeleverde stroomkabel
- Wacht tot dat er 100% staat op het display van de horloge
- Wacht vervolgens nog minimaal 1 minuut
- Koppel het horloge los en je zal zien dat iQ apps geverifieerd worden
Getest op:
Garmin Vivoactive 4 met oplossing a