Simpel sim-only verlengen is goedkoper dan het huidige abonnement

Van prepaid naar sim-only van Simpel:

Logo van Simpel.Vorig jaar heb ik een oudere vrouw geholpen om over te stappen van prepaid naar een sim-only abonnement. Ze wilde graag buitenshuis gebruik kunnen maken van internet.

Op basis van mijn ervaring met Simpel heb ik haar een instap abonnement bij deze provider geadviseerd. Ze twijfelde wel of het aantal MB’s wel voldoende zou zijn. Maar na een jaar genieten van de voordelen van 4G heeft ze nog niet een keer over het limiet gezeten.

Sim-only abonnement verlengen:

Nu een jaar later loopt haar abonnement bijna af. Simpel begint al ongeveer 6 maanden van te voren te mailen met de mededeling dat je kan verlengen.

Advertentie:

Wederom deed de oudere vrouw een beroep op mij omdat ze twijfelde of ze wel op het aanbod in moest gaan. Tevens was ze verbaasd dat ze sinds januari opeens meer moest betalen voor haar abonnement terwijl er niets verandert was.

De prijsverhoging was verklaarbaar en heeft met de inflatiecorrectie te maken. Bedrijven mogen jaarlijks de prijzen met een vooraf bepaald percentage wijzigen. Sommige doen dit in de eerste maand van het jaar en anderen weer in juni of juli.

Het aanbod controleren:

Voor het huidige 1 jarig abonnement, dat ergens dit jaar afloopt, betaalde ze ongeveer 4,50 per maand.

Het verlengaanbod van Simpel voor hetzelfde abonnement was 4,00 per maand bij een 2 jarig abonnement. Dit was dus 50 cent goedkoper dan het huidige abonnement. Een 1 jarig abonnement was juist weer 50 cent duurder. Simpel (geldt ook voor andere aanbieders) wil jou natuurlijk zolang mogelijk als klant.

Belangrijk om te weten is dat het abonnement bij Simpel de volgende maand ingaat.

Het huidige abonnement voldeed perfect en je kan bij Simpel iedere maand kosteloos het abonnement upgraden zodat je meer belminuten of MB’s krijgt.

De keuze was dus gauw gemaakt. Er werd gekozen voor een stukje gemak:

  • 2 jaar lang geen omkijken hebben naar het abonnement
  • en een aantal maanden goedkoper uit

Verbruik in de gaten houden:

Tegenwoordig is het super makkelijk om het verbruik in de gaten te houden. Installeer hiervoor de app van jouw mobiele telefoon provider. Je ziet dan live hoeveel belminuten of MB’s je nog hebt. Daarnaast krijg je ook een melding van jouw provider als je bijna aan je limiet zit. Daardoor zou de afrekening de volgende maand geen verrassing moeten zijn :).

Wel of niet abonnement upgraden:

Samsung Galaxy A13 smartphone.

Stel je hebt nu een abonnement van 500 MB in de maand en je gaat er per ongeluk een keer overheen omdat je bijvoorbeeld op vakantie bent. Dan zou ik niet meteen naar een duurder abonnement overstappen zodat je meer MB’s hebt. Dat is pas interessant als je meerdere maanden achter elkaar buiten jouw bundel komt.

Dankzij de app van jouw mobiele provider kan je dit heel goed in de gaten houden. Daarnaast hebben diverse providers de optie om tijdelijk extra MB’s bij te kopen. Voor een paar keer is dat goedkoper dan permanent jouw abonnement te verhogen omdat je een paar keer jouw bundel volledig op hebt gemaakt.

Conclusie:

Het verlengaanbod van jouw provider kan dus interessant zijn. Je kan dit meestal eenvoudig vergelijken met jouw huidige abonnement en dat van andere providers om zo de beste keuze te maken.

Soms kan wachten op een betere deal ook interessant zijn. Maar het kan ook betekenen dat de prijzen juist over een maand stijgen. Dat weet helaas niemand.

Advertentie:

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.