Probleem:
Je gebruikt Thunderbird als e-mailprogramma. Opeens merk je dat er e-mails uit Postvak IN verdwenen zijn. Deze zijn niet verwijderd want ze staan niet in de Prullenbak en als je erop zoekt dan vind je ze wel terug.
Maar hoe maak je de e-mails weer zichtbaar?
Oplossing:
Dit probleem kan ook voorkomen in andere mappen in Thunderbird. De onderstaande oplossing zal hier ook voor werken.
Laten we eerst controleren of de e-mails die je kwijt bent echt nog in de bewuste map zitten:
- Voer een zoekopdracht uit in Thunderbird zodat je de e-mails ziet die je kwijt bent
- Klik bovenin het midden op “Resultaten als lijst tonen”
- Je krijgt nu een tabelweergaven van de gevonden e-mails
- Klik bovenaan de lijst met rechts op een van de kolommen en vink “Locatie” aan
- Controleer nu in welke map de e-mails zitten die je kwijt bent
Klopt het dat de mails niet in de genoemde map onder “Locatie” zitten wanneer je deze direct opent in Thunderbird?
Dan heb je vermoedelijk gebruik gemaakt van de optie om Thunderbird conversaties te laten negeren.
De conversatie functionaliteit zorgt ervoor dat e-mails direct onder elkaar worden getoond. Zo heb je meteen alle e-mails bij elkaar. Nadeel is dat “alle” e-mails niet op basis van binnenkomst worden getoond. Door een conversatie te negeren wordt deze verborgen zodat de totale lijst met e-mails korter wordt. Maar de e-mails worden dus niet verwijderd.
Volg de onderstaande stappen om genegeerde conversaties te tonen:
- Open de map waar de genegeerde conversaties in zitten
- Druk bovenin op “Beeld”, zie je deze optie niet? Druk dan op de ALT toets
- Wijs “Conversaties” aan en klik op “Genegeerde conversaties”
- Zijn de e-mails nu weer zichtbaar?
Hoe negeer je een conversatie niet meer:
- Klik met rechts op een van de e-mails die nu weer getoond worden
- Klik op “Conversatie” negeren
- Het e-mailbericht of de e-mailberichten worden nu weer getoond
> Conversatie functionaliteit voor alle mappen uitschakelen
Getest op:
Windows 11 met Thunderbird 115
Bij het opstarten van Thunderbird zie ik in een flits email verschijnen, en dan verdwijnt die.
Bij zoeken is die nergens te vinden, niet te vinden in prullenbak-ongewenste- ….
Alle conversaties staan aan, enz….
En via outlook staat die email daar duidelijk zichtbaar.
Ah, en bij verplaatsen van die email in Outlook naar andere map is die nu volledig verdwenen (zal dus wel geen probleem van Tb zijn maar van ????).
Enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Als ik je goed begrijp lees jij de e-mail uit in Outlook & Thunderbird?
Werk je in beiden programma’s met IMAP of POP protocol om de mails binnen te halen?
Want in eerste instantie lijkt het erop dat Outlook de mail download uit jouw postvak waardoor Thunderbird geen toegang meer heeft tot die mails.